הבנתם שהעסק שלכם חייב דחיפה משמעותית באינטרנט. עשיתם אין ספור בדיקות, התייעצתם עם חברים, אנשי מקצוע וחפרתם ברשת על מנת להבין באיזה אפיק כדאי לכם להשקיע את תקציב הפרסום שיש לכם. ההחלטה נפלה על שיווק פייסבוק. הקהל שלכם נמצא שם, אתם מסוגלים לספק ערך לגולשים, העסק שלכם ויזואלי, והפלטפורמה והאופציות שהיא מאפשרת לכם מבחינה עסקית שכנעו אתכם לבחור בה על פני שיטות פרסום אחרות.

[elementor-template id="1693"]

מחיר פרסום בפייסבוק

עכשיו אתם מתחילים לעשות סקר שוק, מדברים עם הספקים השונים ומקבלים מנעד מחירים משתנה ושיטות תמחור שונות לחלוטין ממקדם למקדם. אז על מנת לעשות סדר, נביא בפניכם את החישובים שאנשי הפרסום בפייסבוק עושים וכיצד למעשה מתמחרים פעילות שכזאת, או בתכלס – כמה עולה פרסום בפייסבוק?

איך זה עובד?
הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שבניגוד לקידום אורגני, לצורך העניין, בו משלמים למקדם ורק לו, כשמדובר על קידום ממומן בפייסבוק או בפרסום בפייסבוק התקציב שלכם צריך להתחלק בין המקדם והעבודה שלו לבין פייסבוק עצמה. בקידום אורגני אתם לא משלמים הרי לגוגל, אבל בקידום ממומן כן. בדיוק כך התהליך פועל כשמדובר על קידום בפייסבוק. רוצים להריץ קמפיינים ומודעות שיגידלו לכם מכירות ויעזרו לכם במיתוג העסק? צריך לשלם גם למקדם עצמו וגם לפייסבוק.

מחירי פרסום בפייסבוק

אפשרויות פרסום בפייסבוק

כבעלי עסקים, פייסבוק פותחת לכם המון אופציות שמהן ניתן לבחור כיצד לפרסם. בין אם מדובר באתר שתרצו להביא אליו תנועה, אפליקציה שאתם רוצים שיורידו אותה כמה שיותר אנשים, לידים לשירות שאתם מספקים, מכירה ישירה של מוצר מתוך החנות הוירטואלית שלכם ועוד.
בעזרת המערכת של פייסבוק, אנחנו יכולים להגיע לקהל היעד הרלוונטי שלנו, ולמקסם את תקציב הפרסום בכך שלא נבזבז אותו על קהל לא רלוונטי. אין נוסחת קסם מבחינת כמות התקציב ולא יהיה נכון להגיד ש- 3,000 ₪ יביאו תוצאות מדהימות ו-2,000 ₪ לא.
מפרסם מקצועי שיודע לנצל את תכונות המערכת בצורה חכמה, יודע כיצד לבנות קהלים ולעשות אופטימזציה שמנצלת את התקציב יוכל להביא תוצאות מעולות. יחד עם זאת, חשוב להבין כי מן הסתם ככל שהתקציב יהיה גדול יותר ככה גם האפשרויות יהיה רחבות יותר. ונשאלת השאלה, כיצד בכלל מתמחרים פרסום בפייסבוק?

אלו שעובדים על אחוזים

אם כן, יש שתי שיטות תמחור בולטות ולמעשה 2 אסכולות שונות. השיטה הראשונה היא שיטה שמתבססת על אחוזים וכוללת מחיר מינימום. כלומר: מתוך התקציב הכולל שלכם, לצורך ההדגמה 5,000 ₪ בחודש. החברה שעושה את פעילות הקידום או מנהל הקמפיינים שלכם, “גוזרים” אחוז מסויים. בד”כ במקרים כאלו, האחוזים נעים בין 10% ויכולים להגיע גם עד ל30%, תלוי במקדם ובגודל התקציב. זאת אומרת, שאם תקציב הפרסום שלכם הוא 5,000 ₪ ו30% מתוך זה הולך למקדם, הסכום שישאר לכם לשלם על הפרסומות יהיה 3,500 ₪ בחודש.
במקרים בהם תקציב הפרסום יהיה נמוך, וגם 30% יניבו למקדם סכום זעום מדי חודש, סביר להניח שהוא יציב סכום מינימום בו הוא יהיה מוכן לעבוד. כלומר במקום לתמחר לפי אחוזים מהתקציב, הוא יגיד מראש שהמחיר שלו הוא לדוגמא 1000 ₪. אם המקדם שלכם מסכים לעבוד ב300 ₪ לחודש, כדאי שתבדקו באמת עד כמה הוא איכותי.

הפרדה מראש בתקציב

כאשר מדברים על מחירי פרסום בפייסבוק, השיטה השנייה והבולטת בכל הקשור בפרסום היא הפרדה מוחלטת מראש בין תקציב למקדם ותקציב פרסום. בגישה זו, המקדם יגיד לכם מראש שהוא לוקח פיקס פרייס על עבודת הקידום שלו בלי קשר לתקציב הפרסום שישולם לפייסבוק. לרוב במקרים אלו המחירים נעים בין 750 ₪ ל-2000 ₪ לחודש. (ובלא מעט מקרים גם ביותר) זאת אומרת, שבלי קשר לכמה אתם מוכנים לשלם לפייסבוק על הפרסום שלכם, מראש תקחו בחשבון את עלויות העבודה עצמה.

מה עדיף?

אין כאן נכון או לא נכון. שתי השיטות מקובלות ושתיהן בסדר. כל מקדם עושה את השיקולים שלו ובוחר את שיטת התמחור לפי ראות עיניו. הדבר היחיד שצריך לעניין אתכם, זה האם כשאתם משקללים את שיטת התמחור שלו עם התקציב העומד לרשותכם, א) אתם יכולים לעמוד בזה וב) האם נשאר מספיק “בשר” לפרסום עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.