קידום אתרים אורגני  – איך זה עובד?

השאלה הגדולה באמת היא לא אם צריך קידום אתרים, אלא מהי השיטה הטובה ביותר לקדם. כבעלים של עסק השואפים ליהנות מהרחבת קהל הלקוחות, עליכם להשקיע חלק מתקציב הפרסום שלכם גם, ואולי בעיקר, בפרסום וקידום האתר שלכם.

קידום אורגני הינו קידום שלא מתחיל ונגמר במודעה פרסומית, אלא שמדובר על תהליך מתמשך המבוסס על אסטרטגיה הנקבעת על ידכם ועל ידי מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים.

לפני הכל – יש לך 4:30 דקות? כאן אני מסביר על לפחות 8 יתרונות משמעותיים של קידום אורגני בגוגל.

אז איך קידום אתרים עובד בפועל?

1. הכל מתחיל במחקר

בתהליך קידום אתרים, מחקר מילות מפתח ומתחרים זה הבסיס להכל. בעזרתו נוכל לדעת:

  • עד כמה התחום תחרותי (בתכלס יצא לי לקדם כמעט כל תחום אפשרי בארץ וסביר שאדע את זה מראש)
  • מהם הביטויים שהכי נכון לקדם על מנת להביא למקסימום תוצאות בתהליך
  • מהם הביטויים שיבזבזו לנו זמן ואפשר לוותר עליהם מראש
  • מי המתחרים העיקריים ומה הם עושים נכון / לא נכון

2. אופטימיזציה

לאחר שביצענו מחקר, אנחנו יודעים מהם הביטויים שהכי נכון לנו לקדם. בתהליך האופטימיזציה מטרתנו גם ליידע את גוגל 🙂
בתהליך זה, שחלקו טכני וחלקו שיווקי – נמקסם את הפוטנציאל של כל עמוד ועמוד באתר על מנת שהביצועים שלו יהיו אופטמליים בחיפוש האורגני.

תהליך האופטימיזציה של קידום אורגני כולל בין היתר:

  • שיפור הכותרות והתיאורים שרואים בגוגל (טייטלים + דיסקריפשנים)
  • קישורים פנימיים בין עמודי האתר
  • שיפור מהירות האתר
  • שיפור נוכחות הביטויים בעמודים הנכונים
  • ועוד…

3. קישורים חיצוניים

דיברנו עכשיו בעיקר על On Site SEO – כלומר פעולות קידום שמבוצעות באתר עצמו. אבל חלק משמעותי מאד מקידום אתרים אלו האתרים המקשרים אלינו – כמותם ואיכותם. אתרים אלו מספרים לגוגל בעצם “כמה אני שווה” (מקביל להמלצות בעולם האמיתי). כי לא משנה כמה אני אספר על עצמי – זה לא מספיק ללא חיזוקים מבחוץ.

קישורים חיצוניים הם קריטיים להצלחה, בעיקר בתחומים בעלי תחרות גבוהה.

למזלכם, לנו יש תשתית חזקה מאד של מעל 300 אתרים שיעזרו לכם להגיע למטרה.

4. שיפור חווית משתמש

בשנים האחרונות, גוגל שמים דגש רב יותר מאי פעם על חווית הגולש (User Experience). אלגוריתם RankBrain, שהושק ב-2015, הוא אחד מ-3 הפרמטרים החשובים ביותר כיום לדירוג בגוגל, ומחזק את המגמה הזו.

חלק ממטרות ה-SEO זה לדאוג שהגולשים יהיו מרוצים – כלומר שיקבלו מענה לשאילתא שהם ביקשו. לכן, גם התכנים שלכם באתר צריכים להיות איכותיים כמה שיותר, וגם החוויה הכללית של האתר צריכה להיות מקסימלית – עיצוב, נוחות גלישה, התאמה לסמארטפונים ועוד.

חשוב להגיד: לא בכל האתרים יש שליטה על הדברים האלה ובמקרים רבים יהיה צורך בשיתוף פעולה מצד הלקוח ועבודה עם גורמים נוספים כמו מעצבים גרפיים, מתכנתים וכו’.

אתר מקודם אל מול אתר לא מקודם – מה ההבדל?

האתר שנבנה עבורכם יכול להצטיין באינספור פרמטרים – החל מהעיצוב המרשים ועד התוכן האינפורמטיבי המוצג לקהל הגולשים. יחד עם זאת, כל עוד האתר לא עובר בידיהם של מקדמי האתרים, נדמה כי אין לו באמת תכלית.

אז מה ההבדל בין אתר שמוקדם ובין אתר שלא מקודם?

נסו לחשוב על שני אנשים שהציבו לעצמם את אותה המטרה: לרוץ מרתון. בעוד אחד מהם ידבוק בשגרת אימונים קפדנית ובתזונה ההולמת את ההכנות למרתון, האדם השני לא יתאמן כלל לקראת המרתון. מובן כי זה מהם שדבק בתכנית האימונים יצליח להשיג תוצאות יפות יותר בהשוואה למי שנוקט באפס מעשה.

דומה הדבר בדיוק עם קידום אתרים בגוגל: כל בעל אתר ירצה להגיע לכמה שיותר קהלים ולמיקום כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש גוגל. האתר שיקודם בעל סיכויים גבוהים יותר לכבוש את המטרה, בעוד האתר שאינו מקודם לא רק שישאר במקום, אלא שהוא גם עתיד לצנוח בתחתית החיפושים. קידום אתרים אורגני מסתמן כשיטה היעילה יותר, ובטח זו שמשרתת אתכם לטווח הארוך.

קידום אורגני

קידום אתרים בגוגל: על מה לעזאזל כולם מדברים?

עוד הרבה לפני שתחשבו על הלקוחות שלכם, נסו לחשוב על עצמכם: בפעם האחרונה שחיפשתם מוצר, שירות או מידע, הרי שסביר כי הקלדתם את הביטויים הרלוונטים לחיפוש שלכם בשורת החיפוש בגוגל.

אותו דפוס המאפיין אתכם, גם מאפיין את יתר הגולשים, או הלקוחות הפוטנציאליים, המחפשים אחר שירותים ומוצרים שונים. בעת שמתמקדים על קידום בגוגל בשיטה אורגנית, מדברים על קידום האתר שלכם בצורה טבעית – כזו שתקדם אתכם בתוצאות החיפוש. לגוגל ישנו אלגוריתם, כאשר הצגת התוצאות במנוע החיפוש מופיעות בסדר יורד על פי אותו האלגורתים (ליתר דיוק – מספר אלגוריתמים שונים).

שיטות הקידום לפיהן מקדמים את האתרים כיום כוללות את הקידום הממומן (למעשה – פרסום לכל דבר), ולצידו קידום אורגני. צאו מנקודת ההנחה כי מנועי החיפוש הינם חכמים, והם יותר אקטיבים ממה שניתן לחשוב עליהם.

כשם שהגברים מחזרים אחר הנשים על מנת שאלו יאהבו אותם, כך על מקדמי האתרים לחזר אחר גוגל על מנת שהוא יביע חיבה כלפי האתר שאותו מקדמים. אתרים אינם יכולים להתחבב על גוגל מבלי שאכן משקיעים בשיווק מתאים, כך שהדרך להתרחב ולהיחשף היא עם קידום המתבצע בשיטה אורגנית.

כמה זמן מהרגע בו יוצאים לדרך ניתן לראות תוצאות?

אם נחזור שוב אל המתאמנים (או המתאמן) לקראת המרתון, הרי שהתוצאות לא מופיעות לאחר אימון אחד. מדובר על תהליך מתמשך, כאשר הדרך הנכונה היא להגדיר מטרות קטנות ולספור גם את ההישגים  הקטנים. בשונה מהקידום הממומן, כאן מדובר על שיווק איטי יותר, ולא בגלל שעבודת השיווק מתבצעת באדישות, אלא בדיוק ליהפך.

קידום האתרים בדרך האורגנית הינו אינטנסיבי ובלתי פוסק, אך התוצאות לכשעצמן מופיעות בהדרגה. נדרשים לפחות כמה חודשים עד לרגע בו רואים את התוצאות הראשונות והמשמעותיות, כאשר לא באמת מדובר על מלאכה שנפסקת בעת שנוגעים בפסגה. האם האימון לקראת המרתון הקרוב רלוונטי גם למרתון שיגיע בעוד כשנה? מובן שלא. כך בדיוק עם קידום האתרים הדורש עבודה בלתי פוסקת.

אם קידום שכזה לוקח זמן, למה הוא עדיף?

אתם לא מחפשים תנועה, אלא שאתם מחפשים אחר תנועה איכותית לאתר שלכם. אכן, קידום בגוגל שמתבצע על בסיס פרסומת שמושקע בה כסף, יניב כביכול תוצאות מהירות יותר. יחד עם זאת, מדובר על מודעה פרסומית בלבד ולא על קידום המשקף אתכם כמובילים בתחומכם.

בעת שבוחנים את היתרונות והחסרונות לטווח הארוך של כל שיטת קידום, השיטה האורגנית תופסת את מקומה על פודיום המנצחים ללא כל ספק. בעוד קידום מהסוג הממומן מתאים לעסקים אחדים, קידום אתרים אורגני מתאים לכל עסק ועסק המעוניין לגדול באמצעות החיפושים בגוגל.

אז נכון, קידום אתרים בגוגל בשיטה האורגנית לוקח זמן, אך התנועה המגיעה אל האתר שלכם בסופו של דבר היא איכותית וממוקדת. אין שני לרושם ראשוני (אם כבר עסקנו במלאכת החיזור), כך שהנראות שלכם כלפי הגולשים מחמיאה הרבה יותר בעת שאתם מקודמים בצורה אורגנית.

אתר שמוקדם אורגנית הוא אתר שעבר את תו התקן של גוגל במידה רבה, כך שהגולשים מעריכים אתכם יותר, בוטחים בכם יותר וסביר כי הם יעדיפו לפנות אליכם ולא אל אתר שהם הגיעו אליו מדף התוצאות השני. כל אחד יודע כי המודעות הממומנות הן מודעות שהושקע בהן כסף, כך שלא ניתן לדעת דבר על טיב ואיכות האתר.

עבודת קידום מתאימה הופכת אתכם למותג!

זה לא סוד שהיום אפשר לקנות לייקים באינסטגרם, עוקבים בפייסבוק ולשדר כאילו ואתם אימפריה גדולה ובלתי מנוצחת, גם אם אתם לא. בעוד ישנם אלו שדבקים באסטרטגיה של לזייף נראות חזקה כלפי חוץ, ישנם אלו שדוגלים בכך שצריך להיות חזקים וגם לשקף זאת!

כאשר מדברים על קידום אתרים בגוגל, עסקים גדולים אינם חסינים, כך שגם בתור עסק קטן המתחרה אל מול כרישים גדולים על אותו קהל יעד, אתם יכולים לעקוף אותם ולהתמקם בתוצאות חיפוש גבוהות יותר. דווקא במקרים בהם ישנם עסקים גדולים ומצליחים שבוחרים שלא להשקיע בדיגיטל, אתם יכולים לבסס את הנוכחות שלכם ולהיכנס כשחקן מרכזי לתמונה.

מה עוד אנחנו עושים?