איך עושים קידום בפייסבוק

כיום כבר ניתן לקבוע שרשת הפייסבוק היא ללא ספק אחת מן הרשתות החשובות ביותר למי שרוצה לשווק את עצמו בזירה החברתית, במיוחד בארץ, בה היא שולטת ללא עוררין ומאות אלפי ישראלים גולשים בה על בסיס יום יומי. אז כמו שהיו אומרים בתקופה של דפי זהב, אם אתה לא שם, אתה לא קיים…

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

למרות שרשת הפייסבוק נראית לנו במבט ראשון כמו רשת די פשוטה בה כולם פשוט מדביקים פוסטים ומקווים לטוב, הרי שלמשווקים שמצליחים להשאיר בה את חותמם יש לא מעט דרכים לפרסם בה, חלקן יצירתיות יותר מאחרות ודורשות קצת יותר מאמץ.

ניהול עמודים בפייסבוק

כשמדברים על פרסום בפייסבוק או על איך עושים קידום בפייסבוק, קשה שלא להזכיר ניהול עמודים עסקיים. ניהול עמודים בפייסבוק היא הדרך הכי מוכרת לשווק את עצמנו – פשוט פותחים דף פייסבוק עם תמונת כותרת ותמונות פרופיל יפה ומתחילים להעלות פוסטים. הבעיה היא שפייסבוק כבר מזמן לא נותנת לדפים העסקיים בפייסבוק את אותו משקל שהיא הייתה נותנת להם פעם ולכן הסיכוי שמישהו יראה את הפרסומים של הדף בפיד שלו יורדים בצורה משמעותית, אלא אם כן הוא מבצע הרבה אינטראקציות עם הדף וכמובן אם החברים שלו משתפים תכנים מתוך הדף בפיד שלהם.

לכן, אין בררה אלא לפרסם תכנים מעניינים שהגולשים באמת ירצו לשתף עם אחרים או ליצור איתם אינטראקציה

  • תמונות מעניינות (כולל ממים)
  • תחרויות נושאות פרסים או הגרלות
  • קישורים למאמרים ופרסומים אודות המותג באינטרנט (לקשר לאתר הבית זה פחות אפקטיבי מכיוון שהגולש מבין שהמידע שם הוא סובייקטיבי).
  • להעלות פוסטים או קטעי וידאו בעלי פוטנציאל ויראלי גבוה עליהם נפרט בהמשך

קידום ממומן

קידום ממומן הוא קידום משלים שבאמת נותן לכם להשמיע את הקול שלכם בפייסבוק באמצעות מודעות ממומנות. במילים אחרות, אתם משלמים לפייסבוק על מנת שהוא יציג את המותג שלכם עם קישור לדף או לאתר בתוך הפיד של הגולשים, כך שיהיה להם קשה להתעלם ממנו. מלבד החשיפה המוגברת של הקידום הממומן, אפשר גם לפלח את הגולשים לפי נושאי עניין , מאפיינים דמוגרפים (אזור מגורים, גיל, מין) ולפרסם רק למי שכבר ביקר באתר שלנו בעבר או נמצא ברשימת התפוצה שלנו כדי לבצע שיווק מחדש (Remarketing). פייסבוק גם מראה לנו אם הבחירה של קהל היעד היא מצומצמת או רחבה, כך שנוכל להגיע לקהל יעד המתאים למטרות הפרסום שלנו.

שיווק גרילהicons-1445475_960_720

שיווק גרילה הוא כל שיווק שלא נעשה בדרכים המסורתיות, ובמקרה של פייסבוק, לא דרך עמודים או שיווק ממומן. לכן נשאלת השאלה כיצד בדיוק עושים זאת? הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא להגדיר את קהל היעד שלנו ולהתחבר אליו בדרכים שונות :

  1. חלוקת מוצרים בחינם או לתקופה מוגבלת תמורת סקירה בפיד של הגולשים שקיבלו את המוצר להתנסות (כמובן שצריך להיות גם גילוי נאות).
  2. התחברות לקבוצות שונות בתחום העניין של העסק בו יש מספר גבוה של גולשים שעשויים להתעניין במוצר או בשירות שאתם מציעים. הרעיון כאן הוא לקחת חלק בפעילות בקבוצה ולא לפרסם את עצמכם בצורה בוטה. ככל שתתנו יותר עצות ותשתתפו בדיונים שונים, כך הגולשים יעריכו אתכם יותר ויבקשו את עזרתכם, מה שכמובן יתרום גם לתדמית של העסק. מדי פעם ופעם אפשר גם לפרסם בצורה ישירה, אבל צריך לעשות זאת בצורה זהירה יחסית ולטפטף עדכונים חשובים שיעניינו את חברי הקבוצה (למשל, פתיחת חנות חדשה בתחום שלהם או מבצעים מיוחדים).
    בכל מקרה, כדאי לדעת שצבירת חברים על מנת לפרסם להם ישירות בפיד בצורה בוטה על גבי סטטוסים שאתם כותבים אמנם נחשבת לשיטת גרילה, אבל היא גם עשויה לחסום אתכם בגלל המדיניות של פייבוק בנושא ובכלל להפוך אתכם לטרולים בעיני אחרים, כך שלא כדאי לנסות אותה…

הפיכת פוסטים לויראלים

הפיכת פוסטים לויראלים היא לא שיטת שיווק בפני עצמה, אלא דרך להעצים ולחזק את השיטות האחרות שכתבנו עליהן כאן : על מנת להפוך פוסט לויראלי, הוא צריך להיות מצחיק, מרגש או מעורר מחשבה. זה יכול להיות ציטוט של אדם מפורסם שהגולשים שלכם לא מכירים. למשל, אם אתם מטפלים זוגיים ואתם רוצים לפרסם מאמר על איך להציל חיי נישואים לאחר משבר עמוק, תוכלו להשתמש בציטוט הלא מאוד ידוע של גראוצ’ו מרקס – “מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, ומאחוריה אשתו”…

דוגמה אחרת – סיפורים אישיים שלכם שמספרים על קושי או התמודדות שגרמו לכם להבין שאתם יכולים לעזור לאחרים וכך בעצם נולד העסק שלכם… (איך יצאתי ממעגל העוני והחלטתי לעזור לאחרים לחסל את המינוס) לפוסטים כאלו אפשר גם לפרסם על הקיר האישי מבלי שהם יחשבו לפרסום בוטה.

פוסטים מצחיקים או מרגשים יכולים להיות תמונות או ממים שמצאתם במקומות שונים באינטרנט וקשורים אליכם. רק חשוב שהתמונות האלו יהיו אותנטיות ולא כאלו שלקחתם ממאגרי תמונות (תמונות או עיבודים שונים שבצעתם בעצמכם הם מצוינים). למשל, הפניקס פרסמה את התמונה הבאה כדי לפרסם ביטוח לאובדן מזוודות בחו”ל :

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קניית לייקים

מה זה קניית לייקים

היום ניתן לשמוע על יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לקנות לייקים. מדובר על שירות הניתן על ידי חברות שונות, המתעסקות בתחום. למעשה, שירות של קניית

קרא עוד »
הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות

הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות

תהליך של הנגשת אתרים מאפשר לכם להציג את האתר שלכם, השירות שאתם מציעים, ופרטי העסק שלכם בצורה הטובה והברורה ביותר לקהל רחב וללקוחות פוטנציאליים אשר

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן