שיווק ממוקד בפייסבוק – איך למצוא את קהל היעד שלכם בפייסבוק?

חלק מהיתרונות הגדולים ביותר של שיווק באינטרנט על פני ערוצי מדיה מסורתיים, אלו יכולות הפילוח והמדידה שלנו. אנחנו יכולים להפנות את המודעות שלנו לקהל הרלוונטי ביותר (תלוי כמובן באיזה אפיק אנחנו מתמקדים).
אם במדיות “הישנות”, לצורך העניין, העלנו פרסומת בטלוויזיה או שלט חוצות, בהכרח שהפרסום שלנו ייחשף לקהל שהוא בהחלט גם לא רלוונטי. פרסום באינטרנט לפי הפלטפורמה שבה נפרסם, פותחת עבורנו עולם חדש של אופציות, שעוזרות לנו להגיע לקהל האמיתי שלנו ולנצל את תקציב הפרסום רק על מי שבאמת ישנה סבירות גבוהה שהוא יהפוך ללקוח שלנו.
בפרסום ממומן, בגוגל למשל, אנחנו משלמים רק אם הגולש לחץ על המודעה שלנו. מודעה שאליה הוא הגיע אחרי שהוא חיפש מילות מפתח שרלוונטיות למוצר שלנו. זאת אומרת, בעזרת מילות מפתח שאנחנו מצאנו כרלוונטיות עבורנו, המודעות שלנו מופעלות בכל פעם שגולש מקליד אותם. ככה אנחנו מדייקים ומנתבים את תקציב השיווק שלנו בגוגל בצורה חכמה.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

איך עושים את זה נכון בפייסבוק?
אז אם בגוגל קהל היעד שלנו מגיע בעזרת חיפוש שהוא מבצע, כאשר הדבר מגיע לשיווק בפייסבוק התהליך הוא הפוך. המטרה שלנו היא להגיע לגולשים שהם חלק מקהל היעד הרלוונטי לנו גם מבלי שהם חיפשו אותנו. ברגע שאנחנו מופיעים לאותו קהל שבאמת מתעניין בתחום שלנו, עם מסר טוב, קריאטייב חזק והנעה לפעולה שמשכנעת, הסיכויים שלנו להפוך אותו ללקוח גבוהים בהחלט.

שיווק ממוקד בפייסבוק | killermedia

הגדרה ראשונית של קהל היעד
כשמתחילים להגדיר קמפיין במערכת הפרסום של פייסבוק, נפתחות בפנינו המון אפשרויות שמטרתן לעזור לנו למצוא את הקהל הכי נכון עבורנו. בשלב הראשון נתבקש לבחור מה סוג הקמפיין שאנחנו רוצים להריץ. מודעות שמובילות תנועה לאתר? מודעות מכוונות מכירה ישירה מהאתר? מודעות להשארת לידים, קידום פוסט, אירוע ואופציות נוספות? לאחר מכן נקפוץ לשלב הבא שהוא הגדרת הקהל עצמו.
אנחנו יכולים למקד את הפרסום לערים ואזורים ספציפיים. אם החנות שלנו מספקת שירות רק לתושבי רמת גן, והסבירות שמישהו מבאר שבע יגיע אלינו אפסית עד לא קיימת, אנחנו נגדיר לפייסבוק להציג את המודעות שלנו רק ברמת גן והסביבה. אנחנו יכולים כמובן גם להגדיר את טווח הגילאים הרלוונטי לנו, ולאחר מכן להתחיל לרדת לרזולוציה קטנות יותר.

תחומי עניין בפייסבוק
כשעושים שיווק ממוקד בפייסבוק חשוב להבין שפייסבוק אוספת על הגולשים שלה כל פיסת מידע אפשרית. למפרסמים יש אפשרות להגיד לפייסבוק להציג את המודעות שלנו לאנשים שמתעניינים בתחומי עניין ספציפיים שקשורים לעסק שלנו. לדוגמא: דיאטנית יכולה להגדיר שאת המודעות שלה יראו רק אנשים מרמת גן, בגילאים 18-30 ושתחומי העניין שלהם כוללים תזונה, אורח חיים בריא, דיאטה וכדומה. על סמך הדפים שהגולשים עושים להם לייק, המוערבות שלהם בפוסטים שקשורים בנושא והדברים שהם עצמם כותבים, פייסבוק יודעת את מי להכניס לקטגוריה שרלוונטית לנו.

בניית קהלים מותאמים
זהו השלב הראשון והכללי יותר. אמנם כבר יש לנו בסיס לקהל ממוקד אבל אפשר למקד יותר. פייסבוק מאפשרת לנו ליצור רשימות של קהלים מותאמים אישית של אנשים שביצעו פעולה שמעידה כי העסק שלנו מדבר אליהם. זאת יכולה להיות רשימה של אנשים שביקרו באתר שלנו, אנשים שהגיבו לפוסטים שלנו, אנשים שראו את הסרטונים או כל טיפת אינטרקציה אחרת. את אותן רשימות אנחנו טוענים במערכת הפרסום וככה אנחנו מגיעים לקהל אפילו עוד יותר ממוקד כי עכשיו יש לנו רשימות של אנשים שאנחנו ככל הנראה מעניינים אותם.

הפרסום בפייסבוק עובד ואפקטיבי בדיוק מפני שהוא מאפשר לנו להגיע לקהל הממוקד ביותר עבורנו. אמנם מדובר בתהליך שדורש סבלנות עד שהרשימות מתמלאות באנשים רלוונטים, אך ברגע שהצלחנו למקד את הפרסום לקהל הטוב ביותר לעסק שלנו, אפשר להריץ לו מודעות בלי סוף מציעות לו מוצר או שירות אחר בכל פעם ומגדילות את המכירות שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קניית לייקים

מה זה קניית לייקים

היום ניתן לשמוע על יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לקנות לייקים. מדובר על שירות הניתן על ידי חברות שונות, המתעסקות בתחום. למעשה, שירות של קניית

קרא עוד »
הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות

הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות

תהליך של הנגשת אתרים מאפשר לכם להציג את האתר שלכם, השירות שאתם מציעים, ופרטי העסק שלכם בצורה הטובה והברורה ביותר לקהל רחב וללקוחות פוטנציאליים אשר

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן