פרסום בפייסבוק – למה זה כדאי?

בשנים האחרונות הפכה מערכת הפרסום של פייסבוק לאחד מהכלים האפקטיביים ביותר על מנת לפרסם באינטרנט.
השילוב של הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם עם מעל 1.5 מיליארד משתמשים (נכון לרבעון השני של 2016) והעובדה שקשה יותר ויותר להגיע לחשיפה מקסימאלית מפרסום אורגני בלבד, הפכו את הפרסום בה למשהו שאי אפשר להתעלם ממנו.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 058-7969900

פרסום בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל

1. פילוח לפי קהל יעד ולא לפי ביטויים

אם בגוגל אנחנו בדרך כלל מתמקדים במילות מפתח שמופיעות בחיפושים או בתוכן שנמצא באתרים מסוימים, הרי שבפייסבוק אנחנו בדרך כלל מתמקדים בפנייה לקהל יעד ממוקד על פי פילוח דמוגרפי או נושאי עניין מסוימים בהתאם להעדפות שהמשתמשים הגדירו בפרופיל האישי שלהם או על סמך הקבוצות שבהן הם נמצאים והלייקים אותם הם עשו לדפים או דמויות ציבוריות.

2. מחירי הקליקים זולים יותר

הפרסום בפייסבוק הוא זול יותר מאשר הפרסום בגוגל: אם בגוגל אנחנו יכולים למצוא את עצמנו משלמים עשרות שקלים ליום על מנת לראות תוצאות (מה שיכול להתבטא בקלות ביותר מ – 1000 שקל לחודש), הרי שבפייסבוק אנחנו יכולים להתחיל מתקציב של עשרה שקלים ליום ולהגדיל אותו לפי התוצאות שמתקבלות בשטח.

3. חשיפה לקהל יעד רחב

פרסום בפייסבוק מתאים ללקוחות “עצלנים” שנחשפים לפרסום בזמן שהם גולשים ולכן המסר השיווקי מגיע לקהל יעד חדש שלא נחשף למוצר או לשירות שמפורסם קודם לכן. זאת לעומת הפרסום בגוגל שם המשתמש צריך להיות בדרך כלל אקטיבי יותר ולהקיש מילת מפתח מסוימת.

גם החשיפה של מודעות באמצע הפיד שמשתלבת באוסף החדשות של הגולש בצורה מצוינת, היא טובה יותר מאשר המודעות של גוגל שבדרך כלל נמצאות במיקומים קבועים והגולשים לומדים להתעלם מהן. אחת התוצאות של ההבדל הזה  הוא שגולשים בפייסבוק נוטים לזכור את מה שמופיע במודעות גם אם הם לא לחצו כלל על המודעה! במיוחד משום שהם רואים את אותה המודעה כמה פעמיים בתוך הפיד ומה שמפורסם בה כבר נטמע אצלם בזיכרון והם נעשים יותר מודעים אליו.

4. אפשרויות פרסום רחבות

הבדל רביעי הוא שבפייסבוק יש לנו הרבה יותר אפשרויות לבחור את מטרת הפרסום : חוץ מהפניה לדף נחיתה או לאתר חיצוני כמו בגוגל, אנחנו יכולים להפנות את הגולשים לפוסט ספציפי או לדף פייסבוק שלנו, למכור מוצר, לקדם אירוע מסוים או סרטון וידאו וכל זאת בצורה ישירה.

טרגוט בפייסבוק

אפשרויות הטרגוט (מיקוד) בפייסבוק

כאמור, פרסום בפייסבוק מתבטא בעיקר במיקוד לפי קהל יעד. אנחנו יכולים לבחור למשל לפנות רק אל גולשים שמתעניינים בקולנוע, בני 25 עד 34 ומתגוררים באזור המרכז. פייסבוק תוכל להגיד לנו כמה גולשים עונים על הפילוח שיצרנו וכך נוכל לדעת האם אנחנו פונים לקהל יעד גדול מדי או קטן מדי ולבצע שינויים בהתאם.

אפשרות אחרת ולא פחות יעילה היא פשוט לקחת רשימת לקוחות קיימת ולפרסם רק להם. לדוגמה, אפשר לקחת את כל מספרי הטלפון של הלקוחות או את כל המיילים שלהם (מרשימות התפוצה) ופייסבוק כבר תדע לחבר בין הרשימות שאנחנו נותנים לה לבין הפרופיל המתאים בפייסבוק. כך אנחנו יכולים להפוך גם לקוחות שלא התעניינו בנו מזמן ללקוחות חוזרים ולהגדיל פי כמה וכמה את אחוזי ההמרה.

פרסום בפייסבוק

אפשרות נוספת היא לפנות רק לאותם גולשים שביקרו באתר שלנו (כולל דפים ספציפיים) או השתמשו באפליקציה שלנו בעבר (מה שנקרא גם שיווק מחדש). מבחינה זו, האפשרות הזו דומה לאפשרות הקודמת ויש לה את הכוח להפוך לקוחות פוטנציאלים ללקוחות של ממש ובאחוזי המרה גבוהים יחסית. כמו כן, קיימת אפשרות דומה ליצור אינטראקציה רק עם גולשים שהיו מעורבים עם פרסומים או תכנים קודמים שלנו בפייסבוק או רק עם חברים של חברים שאהבו את הדף שלנו.

לסיום, חשוב להדגיש שכל היתרונות של פרסום בפייסבוק אינם גורעים מקלות השימוש בו וכל אחד יכול לבנות לעצמו קמפיין קטן או בינוני באמצעות מערכת התפריטים הנוחה וההוראות צעד אחר צעד שמוצגות על המסך. גם ניסוח המודעה הוא קל יחסית ואינו דורש יותר מדי התעסקות עם עיצוב.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

איזה תמונות נבחר לפרסום?

איזה תמונות נבחר לפרסום?

תמונות הן חלק חשוב מכל פרסום, בין אם מדובר באתר אינטרנט, מדיה חברתית, או פרסום מודפס. תמונות מושכות את העין, עוזרות להעביר מסרים בצורה יעילה

קרא עוד »
איך בוחרים מקדם אתרים?

איך בוחרים מקדם אתרים?

ממש כשם שאדם שיודע להכין חביתה הוא לא נחשב שף ושחובב קריוקי אינו זמר מקצועי, כך גם לא כל אחד יכול לזכות בתואר המחייב “מקדם

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן