ניהול עמוד פייסבוק: כך תעשו זאת נכון

המאמר הזה מיועד למי שכבר יש לו עמוד פייסבוק עסקי ורוצה לקבל טיפים לגבי הניהול השוטף שלו. מי שעדיין מתלבט אם להקים דף עסקי או לא, כתבתי על כך כבר בעבר. השורה האחרונה היא שאין לך מה להתלבט – תקים עמוד פייסבוק עסקי וזהו. יש בזה רק יתרונות. אני כן רואה לאחרונה שהרבה חברה שנכנסים לפייסבוק, מעט מתקשים עם ניהול העמוד. בשבילכם בדיוק ריכזתי כאן מספר טיפים ועצות שנראו לי הכי שימושיים. אז הנה, בבקשה:

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

אפליקציות

לפייסבוק יש כרגע שלוש אפליקציות שכולן הכרחיות לניהול השוטף של העמוד העסקי שלך:

אפליקצית פייסבוק הרגילה היא הראשונה שאתה צצריך להוריד. כאן תהיה לך שליטה מרוכזת על הפרופיל האישי שלך, על הקבוצות שאתה מנהל ועוד. מכאן גם תוכל לקבל התראות לגבי הודעות ולגבי הדף העסקי. לפרופיל האישי שלך בפייסבוק יכולה להיות הרבה חשיבות בעיקר אם אתה לא דף מאד גדול. זו הדרך שלך לעקוב אחר המתרחש, להגיב לפוסטים רלוונטים כשהם מופיעים ולשתף את העמוד העסקי שלך דרך הפרופיל האישי כדי למנף את קשריך החברתיים. זה המקום גם לכתוב את הדבר הבא. אתה צריך להתחבר בפרופיל האישי שלך עם אנשים רבים ומשפיעים. התחבר עם לקוחות, עם ספקים, עם מכרים רחוקים וכל מי שנראה לך שיוכל לתת יום אחד מילה טובה בחוות הדעת או לשתף פוסט שלך. אם לא נוחה לך החשיפה הזו אתה יכול להחזיק שני פרופילים בפייסבוק – אחד אישי ממש עם משפחה וחברים קרובים ואחד ‘אישי עסקי’ נקרא לזה. פייסבוק לא מאד אוהבים את זה אבל אנחנו לא נגלה להם.

אפליקצית המסרים היא אמצעי התקשורת שלך לפניות אל העמוד. חשוב להוריד את האפליקציה משני טעמים. ראשית, הפניות שמגיעות דרך הדף העסקי הן ‘חמות’, אנשים רוצים תשובות במיידי, כדאי לענות להם ולסגור מכירה במקום. הטעם השני הוא מפני שפייסבוק מדרג ונותן ציון לפי זמן התגובה הממוצע שלך. המשתמש רואה מהצד שלו לפני שהוא שולח הודעה את זמן התגובה הממוצע שלך. אם הזמן מעל כמה דקות, הסיכוי לקבלת הודעה פוחת דרמטית. אנשים לא יטרחו בכלל לכתוב כי העמוד עושה רושם של נטוש.

אפליקצית ניהול העמוד היא הקשר הישיר שלך עם העמוד העסקי. מכאן תוכל לעקוב אחרי כל הפוסטים והקמפיינים הממומנים אם יש לך כאלו. תוכל גם לראות סטטיסטיקות של צפיה ותגובה לפוסטים השונים. מה שעוד נחמד ויעיל באפליקציה הזו היא היכולת לפרסם פוסטים ישירות ממנה. נצל זאת לעיתים, זה יכול להיות שימושי.

ניהול עמוד פייסבוק: כך תעשו זאת נכון

נתוני שימוש INSIGHTS

אי אפשר לנהל עמוד פייסבוק עסקי טוב ללא שימוש בכלי הINSIGHTS. הנה כמה טיפים לגביו:

כנס אליו בצורה עקבית – פרסום פוסטים וניהול עמוד עסקי זה כמו שריר שצריך לאמן. אם לא תבדוק את עצמך ותראה תוצאות של כל פוסט וכל תמונה, לא תשתפר. עשה לך הרגל ובע זמן קבוע להכנס ולקבל תמונת מצב על הביצועים של הדף שלך.

פלח את הנתונים – השתמש בפילוחים השונים שהכלי מציע לך כולל פילוח על ציר הזמן. תוכל ללמוד מזה הרבה לגבי התזמון הנכון של פוסטים מסוגים שונים. אתה תראה שיש פוסטים שעובדים מעולה בחמישי אחרי הצהריים (לדוגמה) ואחרים דווקא מתחברים יותר לאמצע השבוע ב- 13:00…

עקוב אחרי המתחרים שלך – לא, אני לא מתכוון להפעלת חוקר פרטי אלא להוספה של הדפים שלהם לכלי ה- INSIGHTS שלך למעקב. תוכל לראות מתי וכמה הם מפרסמים ומה היו התגובות השונות לפרסומים השונים שלהם. אתה יכול ללמוד הרבה ממה שהם עושים, בבחינת ‘להתגלח להם על הזקן’… הכלי הזה תמיד מרגיש לי מאד חשוף כי כמו שאני עוקב אחריהם, הם בוודאי עוקבים אחרי. יש לזכור שהכל כמובן מידע שקיים ונגיש לכל, פייסבוק פשוט מרכזת אותו ונותנת התראות לגביו.

פרסם סרטונים

כן, זה עד כדי כך חשוב שהחלטתי להקדיש לזה תת-כותרת שלמה. פרסום סרטונים יוצר תנועה בעמוד, אני מתכוון ממש לתנועה, דברים שזזים. זה מושך הרבה תשומת לב ויוצר הרבה יותר צפיות והקלקות מאשר סתם תמונות. הנה כמה טיפים קטנים על סרטונים:

כתוביות – הוסיפו כתוביות לסרטונים שצילמתם והעלתם (מיד נגיע לעוד סוג). זה חשוב מפני שלפעמים הצפיה בסרטון היא ללא קול. מותנה בהגדרות, סרטונים יכולים להתחיל לנגן באופן אוטומטי ללא קול. סיבה נוספת לצפיה ללא קול היא צפיה מהעבודה או במקום שאי אפשר להרעיש בו. הכתוביות יאפשרו בעצם לצפות בסרטון גם ללא קול. לכתוביות בתחילת הסרטון יש תפקיד מכריע במשיכת תשומת הלב אל הסרטון כולו.

THUMBNAIL – דאגו לתמונה איכותית ומושכת שתשמש כתמונה הממוזערת שמייצגת את הסרטון שלכם לפני שהוא מנגן.

יצירת סרטונים – יש לפייסבוק כלי מעולה ליצירת סרטונים מתמונות. הכלי הזה מאד פשוט והתוצאה לא רעה בכלל. בוחרים תמונות, מסדרים לפי סדר צפיה, בוחרים אפקט מעבר וזמן צפיה לכל תמונה. מכאן הכלי הופך את הכל לסרטון קצר. ניתן אפילו להוסיף מוזיקה על הכל, לפעמים זה מתאים, אני נמנע מזה הרבה פעמים. זהו כלי יעיל ליצירה של סרטון שהוא מדיה יותר טובה מתמונה כאשר אין לנו כזה בנמצא.

צלמו לרוחב – סרטונים מצלמים לרוחב בדרך כלל. זה יאפשר צפיה טובה לא רק ממובייל אלא מכל מחשב שהוא. אני יכול לחשוב על מעט מאד מקרים בהם מוצדק לצלם לאורך (אם אתם מוכרים עמודי חשמל וגם אז לא תמיד…).

פתחו קבוצה

כלי נוסף שיכול להביא הרבה ערך הוא קבוצה, הנה מדוע:

קבוצה מקצועית שמנוהלת על ידי העמוד העסקי נתפסת כמקום פחות ‘שיווקי’. אתם יכולים ליצור קבוצה בה אנשים יתעניינו על נושאים שקשורים לשוק שלכם. מידי פעם, בהמלצות שלכם, או בשיחה איתם, אתם יכולים להזכיר מוצרים או שירותים שאתם מספקים. עשו הכל בצורה גלויה כמובן.

קבוצה תמשוך אליה אנשים שאחר כך יוכלו להפוך לעוקבים אחרי העמוד ולקוחות שלכם. אנשים מחפשים קבוצות שקשורות לתחומי הענין שלהן. עסק שמפעיל קבוצה כזו יקבל בקשות הצטרפות מאנשים שגילו את הקבוצה בחיפוש. הרעיון הוא לתת שם נכון, משהו שכולל את הנושא וגם שם העסק. אנחנו לא רוצים להסתתר או ליצור חוסר אמינות.

תוכלו לצרף לקבוצה חברים שלכם. לפעמים זה יותר נעים ואפילו יעיל לצרף חברים לקבוצה מאשר רק להזמין אותם ‘לעשות לייק’. בקבוצה תוכלו ליצור עיניין סביב נושאים שקשורים לעסק שלכם ולתקשר עם החברים בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן