כל מה שרציתם לדעת על פרסום באינסטגרם

רקע

אינסטגרם היא רשת חברתית מאד חזקה וייחודית. אני מציין זאת מפני שהרבה בעלי עסקים קצת מפספסים אותה. אולי זאת מפני שהם כבר לא בגיל של המשתמש הממוצע או שבאמת אנחנו כבר מוצפים ברשתות ופלטפורמות. אני לא יודע מה הסיבה שאתה עוד לא מפרסם באינסטגרם אבל אם זה נכון ואתה עוד לא שם, כדאי לך לקרא הלאה.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

הרעיון באינסטגרם הוא מאד פשוט לכאורה – משתמשים מעלים תמונות. מרגיז שלא חשבנו על זה בעצמנו נכון? לא נורא, נחשוב על משהו אחר… הרעיון הפשוט הזה הצליח לתפוס תאוצה ולהגיע לפופולריות מדהימה בשנים האחרונות. חשבון אינסטגרם הוא הכרחי היום לכל סלבריטי וכל מותג. הרשת החברתית נקנתה על ידי פייסבוק שהשכילו לראות את הפוטנציאל כבר לפני כמה שנים.

האינסטגרם הוא מקום מאד ויזואלי בהגדרתו, בעצם זו הרשת החברתית הכי ויזואלית. כאן לא מושכים את תשומת הלב על ידי טקסטים שנונים או כותרות, כאן הכל צריך להיות פוטוגני. יעידו על כך כל אותם כוכבי/ות (בעיקר) אינסטגרם שלוקחים 73 טייקים עד שמגיעים לסלפי המושלם שלהם על הים שנראה גם ספונטני, גם מחמיא וגם ללא אנשים ברקע כי ברור שהם כולם מתרחצים בחופים פרטיים.

חשוב להבין את אופי הרשת החברתית הזו בכדי לדעת איך לפרסם בה. הפרסום כאן יכול להיות מאד יעיל, אבל הוא חייב להתאים.

איך עושים את זה?

אינסטגרם היא רשת חברתית בבעלות פייסבוק, זאת כבר אמרנו. מה שנובע מכך זה שממשק הפרסום שלה עובר דרך ממשק הפרסום של פייסבוק. בשביל לפרסם באינסטגרם, תצטרכו חשבון גם בפייסבוק. אני מניח שזו איננה בעיה, אמור להיות לכם חשבון פייסבוק היום, אם לא אז קדימה…

בכדי לחבר בין החשבונות תצטרכו להכנס להגדרות העמוד העסקי בחשבון הפייסבוק שלכם ולהגדיר שם את חשבון האינסטגרם שאתם מצרפים.

בקמפיין עצמו תגיעו למסך שמכיל את הפרמטרים הבאים:

תצוגה מקדימה – כאן תוכלו לצפות במודעה שלכם כפי שיראו אותה המשתמשים. המודעה תוצג בגודל ובמיקום ממש כאילו היא מודעה אמיתית שהתפרסמה.
OUTCOME – כאן תגדירו את היעד של הקמפיין שלכם.
DESTINATION – כאן תגדירו את העמוד העסקי שלכם בדרך כלל. הקלידו את שם המשתמש העסקי שלכם עם ‘שטרודל’ @ בצמוד אליו.
ACTION BUTTON – זה מגדיר את כפתור הקריאה לפעולה. מה שיוגדר כאן היא איזו פעולה מתבצעת בלחיצה ולאן יגיע הגולש בעקבותיה.
AUDIENCE – זהו המקום שמאפשר לכם לבנות קהל. זוהי פעולה מאד חשובה וביצוע נכון שלה יעזור לכם לנהל קמפיין יעיל שמגיע רק למי שצריך ושומר על ROI גבוה. החכמה כאן היא לפלח את הקהל לפי הפרמטרים השונים לפי מה שאתם מכירים ויודעים מהעסק שלכם.
BUDGET – התקציב אותו אתם מקדישים לקמפיין הספציפי הזה.
DURATION – התקופה בה ימשך הקמפיין. שימו לב ותנסו להגדיר תקופה הגיונית למרות שלא יקרה כלום אם תפסיקו את הקמפיין באמצע.
VIEW INSIGHT – זהו כלי מאד חשוב בעזרתו תוכלו לבחון את הקמפיין שלכם לפי מדדי צפיה והקלקה שונים. גם כאן ישנם מספר פילוחים שיעזרו לכם לקבל תמונה טובה יותר על תגובת קהל היעד. השתמשו בכלי הזה לעיתים קרובות, הןא המפתח לשיפור עתידי והגעה לקמפיינים מנצחים.

פרסום באינסטגרם

תוכן הקמפיין

פרסום באינסטגרם נשען מאד על תוכן חזותי. בשביל לייצר תוכן מנצח נדרש מעט נסיון. יש דברים לעומת זאת שניתן ללמוד מנסיון של אחרים… ריכזנו לכם כאן כמה טיפים שנצברו אצלנו עם הנסיון:

השתמשו בתוכן הטוב ביותר שלכם ליצירת קמפיין. זה משפט שדורש הסבר אני יודע. מה זאת אומרת ‘התוכן הטוב ביותר’? ברור שנרצה להשתמש בתוכן טוב, לא? ובכן הכוונה היא לדברים שאתם יודעים שעבדו בעבר. אני אתן לכם כמה דוגמאות בכדי שננסה להבין אחד את השני. נניח שאתם מסעדה, בוודאי צברתם כבר נסיון מהאינסטגרם או אפילו מפרסומים אחרים לגבי אילו סוגי מנות עובדות בפרסום. יכול להיות שהמרק המוקרם שלכם אלוהי, אבל אין מה לעשות – תמונה של מנת ההמבורגר בלוז-אפ היא תמיד מנצחת אצלכם. אם אתם מפרסמים חופשה, אתם יודעים אם תמונה של נוף עובדת יותר טוב מתמונה של קוקטייל בקלוז-אפ. יכול להיות שיש דמויות שעובדות יותר טוב מאחרות או כל דבר אחר, אפילו צבעים מסויימים. אולי פרסומים עם זהב זה הקטע של הלקוחות שלכם. נסו לשים לב לדברים האלו ולייסם אותם.
פרסמו מודעה שלא נראית כמו אחת… איך עושים זאת? וואללה שוברים את הראש, אין ברירה. המודעות הטובות והמצליחות באינסטגרם הן כאלו שנראות כמו פוסטים רגילים לחלוטין. שימו לב, הכוונה היא לא לשקר למשתמש, ברור שזו מודעה. הרעיון הוא לייצר ערך כמו פוסט רגיל. מודעה נתפסת כמשהו מציק שרק דורש מהמשתמש. מודעה טבעית יותר יודעת לתת משהו למשתמש, עניין, בידור, לפני שהיא מבקשת ממנו לפעול. מה שמביא אותי לנקודה הבאה…
שלבו קריאה לפעולה. יש לכם אפשרות לשלב כפתור קריאה לפעולה, עשו זאת. אפילו בקמפיינים שמטרתם חשיפה ומיתוג יש ערך רב לפעולה כלשהיא. היא יכולה לחשוף עוד פרטים על המוצר או השירות או לספר על בית העסק והמותג.
צרו סרטון. אינסטגרם כבר הרבה זמן מאפשרת פרסום סרטונים קצרים ולא לחינם. סרטונים נחשבים ל’תופסי תשומת לב’ יעילים יותר מתמונות (זה נכון גם לפייסבוק דרך אגב). אנשים אוהבים לצפות בסרטונים קצרים באינסטגרם. אם אתה בבעיה ואין לך סרטון או רעיון לסרטון שקול להשתמש בתוכן שנוצר על ידי המשתמשים. בקש מהקהל שלך סרטונים שלהם משתמשים במוצר או בשירות שלך ובקש רשותם לפרסום. זה יכול להיות מקור נהדר לתוכן אותנטי שיהיה כיף לצפות בו וגם יהיה לו ערך פרסומי לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן