קידום ממומן בפייסבוק: 5 טיפים וגם טעויות שכדאי להכיר

אז אתם מעוניינים לפרסם את העסק שלכם באמצעות הפייסבוק… עמוד עסקי הוא התחלה טובה אבל זה לא מספיק. כיום, מי שלא משלם, לא מתקדם. אם בעבר פייסבוק היה חושף פרסומים מדפים עסקיים, הרי שהיום הוא כבר כמעט שלא עושה זאת כלל, לא במספרים משמעותיים בכל אופן. אתם צריכים פוסט ויראלי עם ארנבים שרוקדים סמבה כדי להגיע לוויראליות וחשיפה טבעית. הבעיה היא שלא כל עסק לפרקטים מחזיק ארנבים שרוקדים סמבה… אתם תצטרכו לשלם לפייסבוק כדי להביא צפיות והקלקות, אתם תצטרכו ליצור קמפיינים. הנה כמה טיפים לאיך עושים זאת נכון. יצירת קמפיינים טובים שעובדים היא מיומנות נרכשת. נסו לצבור כמה שיותר ידע לפני שתתחילו כי אחרי זה הטעויות כבר עולות כסף:

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

5 טיפים לקמפיין פייסבוק מוצלח

  1. נקו וסדרו את העמוד – קמפיין הפייסבוק הראשון יביא המון תנועה לעמוד שלכם. זה קצת כמו להזמין הרבה אנשים הביתה, הייתם מסדרים קצת לפני נכון? אותו הדבר בדף העסקי שלכם! תארו לכם שמאות אנשים יגיעו למודעה שלכם, יכנסו לעמוד ילכו ויבדקו פוסטים ותמונות שלכם מהעבר. אתם חייבים לקבל אותם עם עמוד מדוגם: תמונת קאבר טובה, פוסטים מעניינים, תמונות מפילות. לכו אחורה ותוודאו שאין לכם כל מיני פרסומים לא מקצועיים מהעבר או התכתבויות מוזרות. כשהעמוד קטן אולי הרצתם שם דאחקות עם חברים או עובדים כי לא חשבתם שזה יהיה אפיק פרסום של העסק, עכשיו הזמן לנקות את זה. עניין נוסף הוא חוות הדעת עליכם. נסו לדאוג לכך שאנשים מגיעים לעמוד עם חוות דעת טובות. בקשו מלקוחות שנהנו מהשרות או אהבו את המוצר שלכם לכתוב. לא צריך לרמות כאן – בקשו זאת מלקוחות אמיתיים שלכם ותופתעו כמה הם יעזרו לכם. סה”כ, אנשים אוהבים לפרגן (לנו כבר פירגנתם בשיתוף של המאמר?…).
  2. יעדים – אחרי שאירגנתם את העמוד, שבו וחישבו מה אתם בעצם רוצים להשיג מהקמפיין. בעצם, ההתחלה היא ביעדים של העסק, מהם היעדים שלכם? מיתוג קו מוצרים חדש? כניסה לאזור גאוגרפי חדש? שיווק בפייסבוק לשוק מסוים של לקוחות? אתם חייבים לדעת מה אתם רוצים לפני שאתם מתחילים בקמפיין. יעדים שונים יגזרו שיטות עבודה שונות. קמפיין מכירה הוא שונה מאד מקמפיין מיתוג למשל. היעדים גם יעזרו לכם ליישר קו עם כל מי שמשתתף בפרויקט. תוכלו, על סמך היעדים, להגדיר הצלחה או כישלון (חס וחלילה). קחו את הזמן בשלב הזה והתייעצו עם אנשים שונים בעסק ואפילו מחוצה לו.
  3. בניית קהל – זה הכלי החזק ביותר של פייסבוק, על זה בעצם היא בנתה את עצמה כפלטפורמת פרסום. דאגו לכך שאתם מקדישים את הזמן והמשאבים לבנייה של קהלים שמתאימים לעסק שלכם. זהו תהליך מורכב שבנוי מהרבה ניסוי וטעיה אבל הוא גם מאד מתגמל מבחינת ביצועי הקמפיין. נסו להיות יצירתיים בפילוחים שלכם ובחנו את התוצאות. שפרו באופן מתמיד את הפילוח עד שהוא יהיה חד כתער ועדיין יכלול מספיק אנשים. בניית קהל גם תעזור לכם להכיר את השוק ואת העסק שלכם בצורה הרבה יותר טובה. שימרו קהלים שונים ששרתו אתכם ביעילות בהגעה ליעדים שונים, זה יהיה שימושי לחזור אליהם בעתיד.
  4. אופטימיזציה – כאשר מעלים קמפיין לאוויר, מומלץ ליצור מכל מודעה שניים או שלושה שכפולים מעט נבדלים זה מזה. הרעיון הוא תמיד לבחון איזו גרסה ספציפית של אותה מודעה עובדת יותר טוב ואיתה להישאר. מהמודעה המצליחה צרו עוד שניים או שלושה שכפולים מעט שונים במשהו אחר וחיזרו על התהליך. כך תוכלו לאט לאט להגיע למודעה עם כותרת שאי אפשר לעמוד בפניה וגרפיקה שמזיזה את הסמן של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ישר למקום שאתם רוצים…
  5. גרפיקה – פייסבוק היא רשת חברתית, אנשים מתחברים אליה בשביל לתקשר אחד עם השני, לתקשר עם העולם ולהביע את עצמם בכל מיני דרכים. הגלישה בפיד נעשית בריפרוף על ידי גלילה מהירה. אם אתם רוצים שיהיה סיכוי שמישהו יתעכב על המודעה שלכם, אתם חייבים לדאוג לגרפיקה טובה. כשאני כותב כאן ‘גרפיקה’ אני מתכוון לכל המכלול האסטטי של המודעה, זה יכול להיות גם תמונה לצורך העניין. כשאני כותב ‘טובה’ אני מתכוון לגרפיקה (כולל תמונות כאמור) שיעשו את העבודה. אני לא טוען לרגע שתמונות ‘לא-מקצועיות’ לא יכולות להיות טובות, הן יכולות  לעבוד מעולה דווקא. נסו בסוף התהליך לדמות את המודעה שלכם במיקומים שונים, החליטו אילו מיקומים מתאימים לה, תבדקו שיש שם משהו שמושך את העין. עשו פעם ניסוי כזה – תגללו את הפיד ותעצרו על מודעות שמשכו את תשומת הלב שלכם. נסו להבין מה זה היה ולימדו משהו מזה.

קידום ממומן בפייסבוק: 5 טיפים וגם טעויות שכדאי להכיר

טעויות שכדאי להכיר ביצירת קמפיינים לפייסבוק

לפני שאתם מעלים לאוויר קמפיין, דאגו לקרא ולהפנים גם את הנקודות הבאות. אספנו כאן בשבילכם טעויות נפוצות שקורות לכולם, לשנן ולהפנים:

  • ללחוץ ‘BOOST POST’ – זה כמו לקנות מהסלסלה ליד הקופות. לא תכננתם את זה? לא חשבתם על זה לפני כן? אל תקנו! זהו בעצם כפתור שמזמין רכישה אימפולסיבית של קמפיין.
  • לא לבצע רימרקטינג – בדף הנחיתה דאגו ששתלתם פיקסל כדי לאסוף נתונים ולבצע רימרקטינג. הקמפיין שלכם יהיה הרבה יותר יעיל כך.
  • לא להתייחס לשטחי הפרסום השונים – שימו לב שפייסבוק מציעה לכם מיקומים שונים לקמפיין. אתם חייבים להתייחס לזה ולהבין לעומק מה זה אומר. פרסומת בפיד נראית אחרת מפרסומת ‘בצד’.
  • בחרתם קהל גדול מידי לתקציב שלכם. אם כן, נסו לפלח עוד את הקהל עד אשר יתאים לתקציב.
  • בחרתם קהל קטן מידי לתקציב שלכם. יש לכם 10,000 ש”ח תקציב? יפה מאד אבל זה לא יעזור הרבה אם הקהל שלכם מורכב מ87 אנשים. נסו ‘לפתוח’ קצת את הקהל
  • התפתיתם ‘לזרוק כסף’ על פוסטים חלשים בדף שלכם. לא טוב. או שתשפרו את הפוסט, או שתשמרו את הכסף בכיס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן