מקדם בפייסבוק: איך בוחרים מפרסם בפייסבוק שיביא לכם תוצאות?

בין אם יש לכם דף עסקי בפייסבוק או שטרם פתחתם אותו, אתם בטח יודעים שזה רק עניין של זמן עד שתגיעו לשם. יש לכם את כל הסיבות לעשות זאת. הפרסום בפייסבוק מוכיח את עצמו כיעיל ביותר ונותן תוצאות טובות לכל יעד שתציבו לו, בין אם זה מיתוג העסק או אם זה מכירות.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

אני מניח שלחקכם יש נסיון כלשהו עם ניהול הדף העסקי. אולי אתם מפרסמים פוסטים בצורה קבועה או אפילו מנהלים קמפיין ממומן. אם אתם לא חווים הצלחה משמעותית בתפעול הדף או אם אתם רוצים לפנות לעצמכם יותר זמן, אתם צריכים לפנות למישהו שיעשה זאת במקומכם. נשמע פשוט… אבל זה לא. לתת למישהו להיות אדמין בדף שלכם זה יותר קשה מלתת לו את המפתחות לעסק. זו אחריות עצומה שיושבת על כתפיו, הן מבחינת הצורך להצליח ולהצדיק את ההשקעה והן מבחינת הפוטנציאל הגדול לטעויות שונות.

אני שומע הרבה לקוחות ומכיר קולגות וכבר זמן מה שאני רוצה לרכז את העצות שיש לי בנושא במאמר אחד. זו לא חכמה להגיד ‘תבחר מישהו מקצוען’, השאלה היא מה עושה אותו או אותה מקצוען או מקצוענית? ריכזתי לכם כאן כמה טיפים באשר לבחירת מפרסם לדף העסקי שלכם בפייסבוק.

המפרסם שלכם בפייסבוק צריך להיות:

מנוסה

המפרסם שתבחרו לדף העסקי שלכם צריך ניסיון. עד כאן נשמע הגיוני, נכון? השאלה היא איזה סוג ניסיון? פרסום בפייסבוק אמנם משתלם מאד אבל זו גם זירה תחרותית שרק נהיית יותר קשה. פייסבוק מפתחת ומצרפת יותר כלים ויותר אפשרויות. אתם צריכים מפרסם שקודם כל הוא מנוסה בפרסום. אין תחליף לעבודה במשרד פרסום גדול כדי להבין על בוריו את כל הנושא. זו גם הזדמנות בשביל אותו מפרסם לחוות עבודה עם לקוחות גדולים, בלוחות זמנים צפופים ויעדים קשים להשגה.

ניסיון בפלטפורמות אחרות ובקידום אתרים באופן כללי הוא יתרון אדיר. המפרסם שלכם צריך להכיר לא רק את פייסבוק, אלא גם את גוגל. הוא יצטרך לקבל החלטות ולשלב קמפיינים בין הפלטפורמות השונות. הוא אמנם אחראי לקמפיין הפייסבוק שלכם, אבל צריך ניסיון רחב מאד.

ניסיון מקצועי בשנים, מה שקרוי ‘ותק’ הוא גם נכס חשוב. מי שמכיר וראה את ההתפתחויות באינטרנט לאורך זמן, ידע להתמודד עם שינויים ברגע שיגיעו, והם יגיעו, הם תמיד מגיעים.

אמין

זוהי נקודה קריטית שבאה לידי ביטוי מהרגע הראשון, מפגישת ההיכרות. אתם רוצים מישהו שיציב בפניכם את האמת, שידבר באופן גלוי גם על הדברים הפחות טובים ושלא יעגל פינות כשאתם לא רואים. רוב הזמן הוא יעבוד לבד. נסו לראות בפגישה הראשונה אם הוא מגזים ביעדים שהוא מבטיח לכם להשיג או שהוא מתרברב בדברים שהוא לא באמת השיג. מי שאומר לכם משהו כמו: ”אני ניהלתי את משרד הפרסום הכי גדול בארץ ואני יכול לעמוד שלכם להגיע לויראליות תוך שבוע”, נשמע מגוחך אבל שמעתי כבר על התרברבויות כאלו או אחרות. הן לא מסמנות משהו חיובי אף פעם. זה נוח להתעלם מהגזמות כאלו אבל כשהן עוברות את גבול הטעם הטוב, הן סממן מובהק לחוסר אמינות.

זמין

מי שעובד על הפרסום בדף שלכם צריך להיות נגיש אליכם. אני לא מתכוון ללהתקשר אליו בערב או בשבת, אני מתכוון לזמינות לדבר כמה דקות מידי פעם, להסביר, לעדכן מה קורה. בעבודה על קמפיין פייסבוק יש צורך בשיתוף פעולה בין בעל העסק או עובדים בו לבין המפרסם בפייסבוק. זה יכול להיות סיוט למשל מפרסם שאיננו זמין לדבר שניה עם הגרפיקאית להסביר לה מה דרוש בכדי לקדם מודעה. זה גם משהו שניתן לבחון מהמגעים הראשונים עם הבן-אדם. כך לפחות אני חושב.

חברתי

רבים לא חושבים על הנקודה הזו וחבל. איך תבחרו מקדם אורגני בגוגל? תלכו למי שמופיע בעמוד הראשון, נכון? כך גם לגבי פייסבוק. מפרסם טוב יהיה אדם שחי ונושם רשתות חברתיות מכל הסוגים והמינים והוא גם פעיל בהן בעצמו. רק מי שמנוסה בפרסום עצמי בפייסבוק מכל הסוגים יוכל לתת לכם שירות טוב ולנהל נכון את הדף שלכם. בידקו את הפעילות של מי שאתם הולכים לתת לו את העבודה. תראו אם אתם מרגישים שהוא ‘חי ונושם’ רשתות חברתיות.

רהוט וחד עין

יש הרבה אנשים שמעריכים שפה יפה, עשירה וקולחת וסולדים מטעויות כתיב או ניסוחים עילגים. אני למשל טיפוס כזה. יהיה לי ממש קשה לרכוש מעסק שהמודעות שלו נראות רע מבחינה גרפית או שהן כתובות בצורה חובבנית. הסלידה שלי תגדל ביחוד אם הושקעו בהן הרבה משאבים. מי שאחראי על פרסום העסק שלכם צריך לדעת לייצר פרסומים אסתטיים שגם מנוסחים טוב. אני ממליץ לכם לעקוב אחרי הפרסומים שלו כאיש מקצוע ולהחליט אם הוא עומד בסטנדרטים. תראו איך הוא מתנסח בפוסטים בפייסבוק ובאתר ואיך שהם נראים מבחינה גרפית. אני חייב לציין שאתם לא צריכים לשכור את שירותיהם של ביאליק ופיליפ שטארק, לא לזו הכוונה. הכוונה היא רק לסטנדרטים המינימליים.

איש עסקים

על הנקודה הזו היה לי דיון ארוך עם קולגה ונראה שאנחנו קצת חלוקים. לדעתי מי שהולך לפרסם בשבילכם את העסק צריך להיות איש עסקים בעצמו. הוא לא צריך להיות טייקון אבל ניסיון בהפעלת עסק הוא הכרחי לדעתי. ישנם ניואנסים שמבינים רק כאשר ממש מפעילים עסק. עבודה עם עובדים או לקוחות היא שונה מאד כבעל עסק. זה אולי קצת כמו הורות, מי שלא חווה את זה עדיין יכול לטפל בילדים, בוודאי, אבל זה לא אותו הדבר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן