ממש כשם שאדם שיודע להכין חביתה הוא לא נחשב שף ושחובב קריוקי אינו זמר מקצועי, כך גם לא כל אחד יכול לזכות בתואר המחייב “מקדם אתרים”. יותר ויותר עסקים מבינים כיום את החשיבות של קידום אתרים, כאשר האתגר הגדול באמת הוא למצוא מקדם אתרים מוביל. המציאות המרה היא שישנם לא מעט חאפרים שמגדירים את עצמם מקדמי אתרים. בפועל? הם קראו מאמר או שניים, צפו בכמה סרטונים ביוטיוב וקיבלו המלצות מחברים. הייתם רוצים להפקיד את מלאכת קידום האתר שלכם בידיהם? סביר להניח שלא.
שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!
רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 058-7969900
אז איך לבחור את המקדם הנכון
רגע לפני שגם אתם מגדירים תקציב לקידום האתר שלכם, דעו איך לבחור מקדם אתרים בגוגל. האתר שלכם הוא זה המייצג אתכם ברשת, כך שהמטרה הברורה היא לבצע עליו עבודת קידום איכותית המבוססת על אסטרטגיה המתאימה לציפיות שלכם, למטרות שלכם ולתקציב שלכם. לפני שנמשיך, נציין כי אנו ממליצים מאד גם לעבור על המדריך של דניאל זריהן לבחירה של מומחה קידום אורגני.
קבלו אותן, 5 הכללים לבחירת מקדם האתרים:
1.מה אומרים הלקוחות האחרים?
בשיחת ההיכרות שלכם עם מקדם אתרים שאתם עתידים לעבוד איתו, דרשו בהמלצות. המון פעמים ישנה מבוכה מסוימת לדרוש בהמלצות, שכן אתם חוששים להצטייר ככאלו שלא מאמינים באדם שעומד מולם. שימו את המבוכה בצד, ודעו כי מקדם מספיק מקצועי יקבל את בקשתכם באהבה. הסיבה? הוא מבין כי האתר שלכם חשוב לכם, וכך גם המוניטין שלכם. תוכלו לבקש ממקדם האתרים המלצות מלקוחות מרוצים שישקפו בפניכם עד כמה המקדם זמין, עד כמה העבודה שלו חופפת לתכנית העבודה, האם הוא עומד במחיר שהוצע בשלב הצעת המחיר, עד כמה הוא נכון לעבוד בשיתוף פעולה ובעיקר מה התוצאות שהוא מספק.
2.חובת ההוכחה על מקדם האתרים
לא משנה אם בחרתם לעבוד עם מקדם אתרים פרילנסר או עם חברה גדולה. כך או כך, עליכם להבטיח שעשיתם את הבחירה הטובה ביותר. תיק העבודות במקרה הזה נמצא ממש בתוך מסך המחשב שלכם, כך שתוכלו לעיין בו בקפידה. כל מה שאתם צריכים הוא לבקש את כתובות האתרים של הלקוחות של אותו מקדם או חברה, כאשר תוכלו להקליד ביטויים רלוונטים לאותם העסקים ולראות בעצמכם באיזה עמוד בגוגל הם עולים. ככל שהתוצאות עולות בדפים הראשונים, כך אתם יכולים להבטיח כי המקדם או החברה העוסקת בקידום האתרים, יודעים היטב מה הם עושים. אם הגעתם לדפים מתקדמים מבלי לראות את אותם אתרים, הודו לנציגי החברה בנימוס והמשיכו בחיפושים.
3.הסכם עבודה? בהחלט. ברית? ממש לא
בעוד מוסכם לחתום על הסכם עבודה אל מול מקדם אתרים פרילנסר המפרט בפניכם את תנאי העבודה הבסיסיים, פחות לגיטימי לחתום על חוזה דרקוני המחייב אתכם לעבודה אל מול המקדם בכל מחיר. זיכרו כי לצד המקצועיות חשובה גם כל סוגיית השירות, ועליה לא תוכלו להתפשר. ישנם אלו שיציגו בפניכם חוזים המחייבים אתכם לעבוד אל מול המקדם או החברה למשך חצי שנה או שנה. לא משנה כלל לאיזו תקופה מחייבים אתכם – לא מומלץ בכל מקרה לחתום על התחייבות לפרק זמן מוגדר מראש. כלקוחות מרוצים אתם תרצו להמשיך עם המקדם, ובמקרים בהם תהיו מאד לא מרוצים, מדוע שיחזיקו אתכם בכוח? קידום האתר שלכם הינו מסע משותף שיכול להיות מצד אחד מפרה, אך מצד שני גם מסע שכל שתרצו הוא לחזור לבדכם הביתה. למה שמישהו יחזיק אתכם בכוח?
4.ניסיון וידע מקצועי – אל תתפשרו!
מקדם אתרים בגוגל צריך להיות מקדם שיודע בדיוק מה הוא עושה. בכדי להבטיח שהוא אכן מיומן בעבודה שלו, דרשו לדעת מה הניסיון שלו. ככל שלמקדם יש ניסיון רב יותר, כך עולה הסבירות כי הוא יוביל אתכם לתוצאות שאתם מצפים להן. מקדם מקצועי יהיה מקדם שמתעדכן דרך קבע לגבי המגמות החדשות, מצבי הרוח של גוגל (ויש לא מעט כאלו), מקדם שידע לפעול על פי הדינאמיות של התחום וכדומה. האם כדאי לעבוד אל מול מקדם שהתחיל לעבוד רק אתמול? חד משמעית, לא. חפשו אחר מקדם האתרים שנגע בהצלחה והתמכר לטעם שלה – מה שישפיע גם על קידום האתר שלכם.
5.מחיר הוגן ושקיפות
לא במקרה גם המחיר וגם סוגיית השקיפות משודכים זה לזה. הסיבה? שניהם מבוססים על אמינות. כשאתם מקבלים הצעת מחיר הניתנת לכם על ידי פרילנסר לקידום אתרים, חשוב שהיא תהיה הוגנת ותואמת את סל השירותים המוצע לכם. שימו לב כי המחיר מספר לכם סיפור שלם על עולמו של המקדם: מחיר נמוך מדי בהחלט לא טוב, שכן הוא משקף מקדם בתחילת דרכו. תחילת הדרך המקצועית המון פעמים מהוססת, חשדנית וחסרת ביטחון. מחיר גבוה מדי? לרוב ילקח על ידי המקדמים הפחות אמינים, שהם כנראה יותר אנשי מכירות מאשר מקדמים מקצועיים. על כן, חפשו אחר המחירים ההוגנים המשקפים את ממוצע המחירים עבור השירותים שאתם דורשים בהם.
ולבסוף, השקיפות. ככל שהמקדם נוהג כלפיכם בשקיפות, כך הוא אמין יותר ויותר כדאי לעבוד מולו. עם מי תרצו לעבוד? מצד אחד, פרילנסר לקידום אתרים שמשקף בפניכם את הנקודה בה אתם נמצאים בתהליך הקידום. מצד שני, מקדם שימכור לכם סיפורי אלף לילה ולילה בכדי להבטיח שתישנו טוב בלילה. במה אתם בוחרים? העבודה חייבת להיות מבוססת על שקיפות מלאה ועל עדכון הניתן לכם בכל חודש לגבי התוצאות, קצב ההתקדמות ודרכי הקידום בהן נעשה שימוש. כאלו המשלמים למקדם, זכותכם לדעת היכן הכסף שלכם מושקע ובעיקר לדעת האם אתם מקבלים תמורה.
“מקום ראשון בגוגל, עליי”
לזהות חאפרים לא תמיד קל, אך אם ישנה דרך שתשקף לכם מעל לכל ספק כי הגעתם אל חאפר מוסמך היא בעת שיובטח לכם המקום הראשון והנוצץ בגוגל. מקדמי האתרים המקצועיים יודעים כי לא ניתן להתחייב על דבר שכזה, ובטח שלא לנקוב בפרק זמן שלאחריו תככבו במקום הראשון. הקידום הינו דינאמי ומורכב ואף מקדם לא יכול להבטיח לכם דבר שכזה.