איך כותבים אתרים שמוציאים מגוגל מחיאות כפיים?

גוגל מצדיע למשוגעים: קופירייטינג וכתיבת תוכן מפתיעים, מרגשים ומיוחדים משגרים את האתר למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, אז הכירו את הנשק הסודי של מקדם האתרים, הקופירייטר!

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

די לנטישת האתרים!

הוא נעלב. אם יש דבר שגוגל רוצה להפסיק זה את היציאה המוקדמת מאתרים. את זה שרק נכנסים וכבר יוצאים. תוצאות החיפוש הפנו אתכם לאתר מסוים ולא נח הפיקסל וכבר עפתם החוצה?
אופס. גוגל רואה את זה ככישלון, ואתר שנטישה מוקדמת בו מסתמנת כדפוס יצנח מטה במיקומים. מי זה שתפקידו לגרום לגולשים להיעצר ולהישאר? (ועל שאר הכובעים שלו נדבר בהמשך) ניחשתם נכון, הקופירייטר.

(התביישת לשאול?) מה זה בעצם קופירייטר?

זה שכותב מסרים בצורה מעוררת סקרנות. קופירייטר הוא רעיונאי. איש הקריאיטיב הממזרי ממזרי שיודע לזרוע בכל טקסט שלו חומר משנה תודעה: מסר קטן ומוצפן שנוגע בהחלטות הצרכניות של אנשים. עכשיו בואו נדבר על הקשר בין כל זה ובין גוגל וקידום אתרים –  ומה הקסם שתמיד עובד על מנוע החיפוש.

גוגל יודע. ממש יודע.

גוגל יודע לא רק את מי הוא מפנה לאתר ומי יוצא ממנו במהרה, הוא גם ידע  כמה זמן הגולשים נשארים ובמקרים מסוימים גם מה יעלה בגורל הקשר בינם ובין העסק שבאתר בהמשך. מערכת יחסים? אפשר לקרוא לזה כך. גוגל רוצה לבחון את הקו המחבר בין הגולש לבין האתר וביחסים כמו ביחסים, האישיות של שני הצדדים היא הבסיס לכל העניין.

קופירייטר

זה לא רק כתיבת תוכן, זו הכריזמה של האתר

רוצים אתר שיעניק לגולשים חוויה? שישאיר רושם? אוקיי, זה אומר שקופירייטר צריך להיות מעורב בהובלת הקמת האתר. הוא צריך לדאוג לכמה דברים: קודם כל שה’אישיות של האתר’ תהיה תואמת את האישיות המותגית שהלקוח יפגוש כשיתקשר (זה נשמע אויל טריוויאלי, אבל לאורך התהליך העמוס שבין העיצוב, התכנות, התוכן והדרך המפרכת שבהקמת אתר, המון פעמים דווקא הפרטים החשובים הם שהולכים לאיבוד).
הקופירייטינג באתר הוא המילים הראשונות שנאמרות בקשר בין הלקוח העתידי והעסק וכאן, מי כמו בעלי העסקים יודע, אין דבר יותר משמעותי מבחירת האמירה הנכונה.

הקופירייטר צריך לדמיין את הגולש (ולהבין היטב מתי ומדוע הוא נכנס ומה יעניין אותו),  להמריא במחשבות ובחלומות ליצור חזון שמתממש לתוך אתר שמי שנכנס אליו מקבל ישר חץ של גירויי סקרנות רוויה אל תוך הוריד.

אין חוק שאומר שאסור לאנשים להתרגש מאתרים

אם תאמינו, זה יקרה. לא רק אתם תתרגשו מהאתר שלכם.
בכל תחום ניתן לבטא אמירות מעניינות ולהעלות מסרים שגורמים לגולשים להסתקרן, לחשוב, להישאר באתר ואפילו לחבב את האתר ואת העסק שמאחוריו. עבודה נכונה מול קופירייטר יכולה להביא להישג שכזה, וכאשר הגולשים עוברים חוויה מיוחדת באתר שלכם, גוגל יהיה הראשון לזהות את זה, גם כשזה מגיע לתחושות ויצרים, המתמטיקה לא משקרת.

ארגז כלים לעבודה עם קופירייטר על אתר

קופירייטר טוב באמת ידע לעבור דרך כל הנקודות שהזכרנו ולהגיש טקסט שיצטיין בכולן: לפני הכל הוא ידע להפעיל את החושים  ולעזור לכם (בעלי המוצר) לחדד ולהגיע אל כל המאפיינים היתרונות והמסרים שבלעדיהם התוכן שלכם לא מכסה את האמירה השיווקית הנכונה.

מחקר, זיהוי וחידוד אמרנו? מצוין. השלב הבא הוא שרטוט של קו מוביל.
מה המסר הראשי (ולדאוג שהתובנה שהעלה אכן מאושרת על ידכם).

עברתם את שני השלבים (המורכבים) הללו? כל הכבוד לשני הצדים.
מכאן נשאר לכתוב את זה. אז כדי להשאיר את הגולשים ערניים הכתיבה צריכה להיות זורמת ונוגעת אבל כדי לכבד את המותג היא חייבת להכיל גם מידע אמיתי, איכותי ומדוייק.

כל השאר כבר פחות מורכב אבל עדיין: צריך לדעת להכיל את מילות המפתח המבוקשות, ועל הקופירייטר להשתמש במוחו היצירתי על מנת להעלות אפשרויות לביטויי מפתח אחרים, לקלוע לתוך המכסה של הטקסט שהתבקש וזאת תוך כדי שהוא מסמן וי על כל הקריטריונים האחרים שהוזכרו.
כן, מישהו פה צריך לדעת לעניין את הגולשים לאורך 600 מילים של טקסט קריא גם על הנושאים הקשים ביורת לכתיבה, אבל מי אמר שזה פשוט  להיות קופירייטר? 🙂

בסוף הכל עניין של עניין

אז לסיכום, אם האתר מעורר עניין בקרב הגולשים, ניתן יהיה גם לקדם את האתר ולהגיע לתוצאות יפות. בכל תחום ניתן להציג עסקים ולספר עליהם בדרך מעניינת ומעוררת השראה, הכל עניין שדל עבודה נכונה מול קופירייטר. בהצלחה.

ומעולם היה תחום שמורכב מאינסוף מריכיבם טכניים: מחקר מילות מפתח, תגיות, קישורים ועוד ועוד, אבל בסופו של דבר הרובוט קם על יוצרו ומגלה שההבנה האנושית שלו מצליחה לא פעם לעלות על הרכיבים הטכניים.

ועצה אחת לסיום:

תמיד תשאלו את עצמכם מה הרעיון אחד המיוחד שקיים באתר שלכם.
אם הוא קיים ורלוונטי לעמוד השדרה של העסק, נראה שכבר עשיתם משהו טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן