4 טריקים לבניית אסטרטגיית שיווק בפייסבוק, שעובדת

העבודה היום יומית שואבת אותנו אל הפרטים הקטנים וקשה לפעמים לעצור ולהסתכל על התמונה הכוללת. זה נכון שבעתיים לגבי עסקים קטנים בהם הבעלים חובש כמה כובעים החל בשיווק וכלה בגיוס והדרכה. המאמר הזה נועד כדי לתת את התמונה הגדולה במה שנוגע לפייסבוק העסקי (בפרטי שלכם תעשו מבחינתי מה שאתם רוצים). ממש כפי שגיבוש אסטרטגיה יעזור לכם להביא את העסק שלכם להצליח, כך גם תכנית אסטרטגית לגבי הדף העסקי תבטיח לכם תוצאות טובות ובסופו של יום אפילו תחסוך לכם זמן. אז בניגוד לצבא בו הכל מתחלק לשלושה חלקים, אסטרטגית שיווק בפייסבוק מוצלחת תהיה בנויה דווקא מארבעת החלקים הבאים:

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 054-8128881

1. קבע מטרות

מי שעובד בפייסבוק ללא מטרות שנקבעו מראש מועד להגרר עם הזמן אחרי כל מיני מדדים לא רלוונטיים כגון לייקים. עדיין לא ראיתי ספק שיקבל לייקים במקום תשלום וטרם יצא לי לשלם ארנונה עם שיתופים…
עמוד הפייסבוק שלכם נועד בכדי לקדם את המטרות של העסק שלכם, מהן אותן מטרות? איך תוכלו להגשימן בעזרת הפלטפורמה של צוקרברג?

הנה דוגמא למטרות ראויות:
● הגברת שיעור המכירות האיכותיות – הגעתם למסקנה שיש סוג מכירה (מוצר מסוים, קהל יעד מסוים) שהוא טוב ורווחי לכם? הציבו את זה כמטרה.
● יצירת ערך לעסק למשל על ידי הנגשת מידע חיוני ללקוחות או קבלת משוב על מוצרי או שירות שאתם מספקים – זו דוגמא למטרה ראויה שמצד אחד לא מייצרת מכירות באופן ישיר ומצד שני כן מספקת מידע חיוני לעסק.
● גיוס עובדים – תנו לי לנחש, גיוס העובדים אצלכם יכול תמיד להשתפר, נכון? שיקלו ברצינות להשתמש בפייסבוק כדי לגייס עובדים מצוינים. הראו לעובדים פוטנציאלים כמה טוב לעבוד אצלכם, השתמשו בכלים כמו קבוצה או עוקבים כדי להגיע לעובדים פוטנציאלים. יש הרבה דרכים לעשות זאת אבל קודם כל צריך להחליט שזו מטרה בפני עצמה.

2. תלמד את השוק

למרות שזו עצה שנכונה לכל מדיום שיווקי, בפייסבוק ישנם דגשים מיוחדים לעניין.
לא משנה מה הן מטרותיך בנוגע לעמוד הפייסבוק, בניית קהל נכונה היא לא סתם פיצ’ר של פייסבוק אלא משהו מהותי.
אתה חייב להבין היטב את הפילוחים השונים ולהתאים אותם למטרות שהצבת לעצמך. בעצם אני מבקש ממך להכיר את הלקוחות (או את העובדים הפוטנציאלים) שלך ולהציע לכל אחת ואחד מהם את מה שמתאים להם.
לאחר שקבעת מטרות אסטרטגיות, התאם אותן לקהלים השונים. אני ממליץ לקחת את הזמן ולבדוק טוב טוב את הפילוחים האפשריים. אפשר להיות מאד יצירתי בבניית קהל בפייסבוק והברקה קטנה יכולה לתת לך יתרון משמעותי על מתחריך. אני ממליץ גם לערוך סיעור מוחות עם מישהו שמכיר את העסק שלך כדי ליצור פילוחים מעניינים.

3. עבוד לפי תוכנית

אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר. תהיה מסודר, תעבוד לפי תכנית ותגיע לתוצאות. אם תעבוד בכיבוי שריפות זה פשוט לא יעבוד. פייסבוק אפילו נותן לך כלי עבודה מצוין בדמות פרסום מתוזמן של הפוסטים השונים, השתמש בו.
הדרך הטובה ביותר לעמוד בכבוד בסעיף הזה היא לקבוע כבר עכשיו (הרגע, כן – פתח יומן של גוגל, קדימה!) ישיבה חודשית של מי כל מי שפעיל בדף העסקי שלך. קבע את הישיבה הראשונה כישיבת הצבת יעדים שנתיים. הישיבה הראשונה בכל רבעון מציבה יעדים רבעוניים והיתר הן ישיבות חדשיות כמובן.

4. תחקר, שפר

בעבודה עם דף עסקי בפייסבוק ישנם הרבה משתנים ויקח לך זמן עד שתגיע לאופטימציה, בעיקר לגבי בניית הקהלים. בכדי להשתפר בעתיד, אתה חייב ללמוד ממה שבצעת עד עכשיו. מה שחשוב הוא ללמוד גם ממה שהצליח ולא רק מהטעויות. הגדש כל ישיבה למעבר על הביצועים השונים של הדף העסקי שלך בהתאם למטרות שהצבת ורשום שלושה דברים שתוכל לעשות יותר טוב בתקופה הבאה (חודש/רבעון/שנה). השתמש בכלים המצוינים של הפלטפורמה לבדיקת ביצועים. קבע לעצמך כלל: מעכשיו אני טועה את אותה הטעות מקסימום פעם אחת.

סיכום

מה שעומד בינך לבין הצלחה של הדף העסקי שלך, הוא יישום האמור לעיל. אני ממליץ לשמור את המאמר הזה ובהתחלה לחזור אליו לריענון, לאחר זמן מה, הדברים יהפכו ל’טבע שני’ שלך בעבודה בפייסבוק. מניסיון, מי שעובד בצורה הזו מצליח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

מאגרי תמונות מומלצים

מאגרי תמונות מומלצים

מאגרי תמונות מומלצים: המובילים ברשת קצרים בזמן? החלטתי להתחיל עם התכלס 🙂 אלו המאגרים המובילים ביותר, שאנו עושים בהם שימוש יומיומי. שיווק בפייסבוק מדבר אליך?

קרא עוד »
מאגרי תמונות מומלצים

איך לקדם אתר לימודים

נערים ונערות רבים מוצאים את עצמם עומדים בפני צומת דרכים לאחר השירות הצבאי. לאחר כל השנים בהם הם היו במסגרת מסודרת, אם במהלך הלימודים בבית

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן