אסטרטגיה שיווקית דינאמית תנצח את הסטטיסטיקה

מחקרים שבחנו שרידות של עסקים בישראל מראים שרק 30% מהעסקים שורדים חמש שנים ויותר (9 מתוך 10 עסקים שהוקמו בשנת 2019 נסגרו!!! ). כששואלים בעלי עסקים מדוע העסק שלהם לא שרד 45% מדווחים “שנפלו” על שיווק ושלא פנו לקבלת עזרה מגורמים מקצועיים של ייעוץ ועסקי

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

לבעלי העסקים, שלא שרדו, היו רעיונות גדולים והם נתנו שירותים מצוינים, אז מה קרה? הם לא הצליחו להציג את המוצר שלהם לשוק, הם לא הגיעו אל הלקוחות הפוטנציאלים ופעלו ללא אסטרטגיה שיווקית, בדיוק כמו שמסביר המאמר  אסטרטגיה שיווקית שוס .

אז אם אתם מתכוונים לנצח את הסטטיסטיקה הנה בקצרה 4 כללים  חשובים לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת: 

הצרכן במכרז העשייה

פיטר דרוקר (מותג עולמי בתחום מנהל עסקים ושיווק) אמר על שיווק “שסביר להניח שתמיד יהיה צורך לעשות מאמץ מכירה כלשהו. אבל מטרת ניהול השיווק היא להפוך את מאמץ המכירות למיותר. חלק ממטרת התכנית השיווקית להכיר ולהבין היטב את הלקוח, כך שהמוצר או השירות יתאים לו וימכור את עצמו. הרעיון הוא שניהול השיווק באופן יעיל אמור להניב לקוח שמוכן לקנות. כל מה שיידרש אז יהיה לדאוג לזמינות המוצר או השירות”. זאת אומרת שהיכרות מעמיקה עם הלקוח הוא תנאי בסיסי להצלחה וזו גם אבן יסוד חשובה בכול אסטרטגיה שיווקית ובייחוד אם אתם מעוניינים פשוט להגביר מכירות בעסק שלכם. 

החיים דינאמיים ובעל עסק חייב להיות מחובר למציאות

אפרופו הלקוח הפוטנציאלי חשוב לזכור שצרכיו דינאמיים ומשתנים, אם נסתכל לרגע על השפעת משבר הקורונה העולמי על הלקוחות והצרכים שלהם נגלה שכול ההתנהלות הצרכנית העולמית השתנתה בעקבות המשבר. כול סביבת הסחר של הלקוח הישראלי השתנתה, הסתגרות המדינות אל תוך עצמן וסגירת השמיים פגעו באחת באתרי הסחר הבינלאומיים. המציאות החדשה והסגר גררו שינוי דרמטי בסל המוצרים ובאופן הרכישה של הישראלים – עסקים שמחוברים למספרים, לכלכלה העסקית וללקוחות יכלו לעשות שינוי בזמן אמת, ולייצר הכנסות. דמיינו עסק שנסגר בגלל הסגר, חנות נעלי נשים וילדים עם נוכחות דיגיטאלית (אתר סחר) שעשתה בזמן אמת הסבה של כול האנרגיה השיווקית (זמן ותקציבים) למכירת נעלי ילדים און ליין – אגב, לפני המשבר ההכנסות ממכירת נעלי ילדים און ליין היו מאוד מצומצמות –  והצליחה לייצר מכירות בזמן בו החנות הייתה סגורה.

ניסוי וטעייה מושכל

חשוב לדייק, בעשייה השיווקית יש לא מעט “ניסוי וטעייה”, כולנו פועלים בזירות תחרותיות, דינמיות, עם חידושים תדירים ושינויים רבים. כאשר אנו נוקטים בפעולות (טקטיקה – פרסום וקידום) אין כול וודאות שהן תצלחנה. החכמה הגדולה וההבדל הגדול והמהותי נעוץ בעובדה שכאשר מקדימים לפעולות חשיבה שיווקית, היינו גם אסטרטגיה שיווקית (מי קהל המטרה, מה המטרות ובאיזו דרך נשיג אותן) וגם טקטיקה (הפעולות עצמן) הסיכוי לטעות פוחת. מנסים, בטח מנסים, אבל עם בסיס מושכל העבודה מדויקת ויעילה יותר, יש סיכוי רב שטווח הטעויות יצטמצם, במונחי העסק המשמעות יכולה להיות קריטית.

סוף מעשה במחשבה תחילה

כאמור, שני החסמים מרכזיים העומדים בפני עסקים קטנים ובינוניים בארץ הם:

  1.   הגעה ללקוחות וגיוסם
  2. התמודדות עם המתחרים. בעלי עסקים רבים, שלא שרדו לא הצליחו להציג את המוצר שלהם לשוק. הם לא הגיעו אל הלקוחות הפוטנציאלים שלהם. 

לכן, פוקוס עסקי שיבוא לידי ביטוי בתכנית עבודה חכמה, שתכלול כמובן גם אסטרטגיה שיווקית מייצרת יתרון תחרותי יכולים להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון עסקי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קניית לייקים

מה זה קניית לייקים

היום ניתן לשמוע על יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לקנות לייקים. מדובר על שירות הניתן על ידי חברות שונות, המתעסקות בתחום. למעשה, שירות של קניית

קרא עוד »
הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות

הנגשת אתרים לאנשים עם מוגבלות

תהליך של הנגשת אתרים מאפשר לכם להציג את האתר שלכם, השירות שאתם מציעים, ופרטי העסק שלכם בצורה הטובה והברורה ביותר לקהל רחב וללקוחות פוטנציאליים אשר

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן