כל מה שרציתם לדעת על מקדם אתרים

כאשר עוסקים בעולם של קידום אתרים, חשוב להבין את הבסיס, בעיקר אם עדיין לא שכרנו את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי שיסייע לנו בתהליך הקידום של האתר. למעשה, SEO או בעברית קידום אורגני הוא כלי שבעזרתו אנו מבצעים שרשרת של פעולות אשר עוזרות לאתר שלנו להגיע לתוצאות טובות יותר במנועי החיפוש השונים, עם דגש על מנוע החיפוש של GOOGLE.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

מקדם אתרים מה הוא נותן לי?

מקדם אתרים מקצועי שיודע לעשות את העבודה יעודד חשיפה גבוהה יותר בהתאם לקהל היעד הפוטנציאלי, ויגרום לכך שתוצאות חיפוש ספציפיות יופיעו במיקומים הגבוהים, עם עדיפות לדף הראשון. למשל, נניח שאנחנו רוצים שבחיפוש ביטוי מבוקש באינטרנט כמו “עורך דין בתל אביב” למשל, האתר שלנו יופיע במקום גבוה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, ננסה להתמקד בביטוי ואף ניתן לכתוב מאמרים נוספים שמתמקדים בביטויים נוספים הקשורים לעיסוק שלנו כמו למשל “עורך דין לעבירות צווארון לבן בתל אביב”.

מדוע עדיף להשקיע בקידום אורגני על קידום ממומן?

ובכן, אמנם אמירה זו איננה גורפת אבל כן רלוונטית ברוב המקרים:

  1. רבים מהגולשים מתעלמים מהפרסום הממומן בגוגל (מה שנקרא גם PPC) ועוברים ישירות לתוצאות הטבעיות, האורגניות.
  2. הפרסום הממומן עולה לנו כסף כל הזמן. ואם לא שילמנו, פשוט לא נופיע בחיפושים.

מהם התפקידים של מקדם אתרים?

התפקיד הראשון והחשוב ביותר של מקדם האתרים הוא לבדוק שהאתר שלכם רלוונטי לביטויי החיפוש המבוקשים. יחד עם זאת, המקדם אמור לשים לב כי תהליך הקידום נעשה בצורה איכותית ומקצועית. מה זה אומר? זה אומר שלאורך כל הדרך, מקדם אתרים לומד את מנוע החיפוש, לומד את השינויים שלו ועושה כל מה שאפשר כדי להפוך את האתר שלנו לרלוונטי יותר וכך גם לאיכותי ומשופר יותר.

באיזה שלב כדאי להיעזר במקדם אתרים?

בעיקרון ההמלצה היא לפנות למקדם אתרים עוד לפני שבכלל בנינו את האתר, ואז תוך כדי תהליך הבניה להמשיך בתהליך הקידום. יחד עם זאת, יש לא מעט בעלי אתרים שכבר יש להם אתר קיים או חנות איקומרס, ולכן הם מעוניינים להתחיל בתהליך הקידום לאחר שהאתר כבר בנוי וגם זה לגמרי בסדר.

מקדם אתרים אמור לבדוק את מצבו של האתר לפי כל הקריטריונים הרלוונטיים לקידום ועל פי זה לבנות אסטרטגיית קידום אתרים. במידה והאתר שלכם עדיין לא באוויר, לאחר שתרכשו דומיין ותתחילו לבנות אותו, חשוב לשים דגש  לקידום במהלך הבניה. כאן גם נכנסת לתמונה בחירה של חברת בניית אתרים מקצועית אשר תדע לבנות את האתר לפי אופטימיזציה של גוגל, הן מבחינת התוכן והן מבחינת הקוד של האתר.

חשיבות מחקר מילות מפתח בתהליך של קידום אתרים

לפני שכל מקדם אתרים מתחיל בתהליך של קידום וזה לא ממש משנה אם מדובר בקידום אורגני, ממומן או שילוב של השניים, עליו לבצע מחקר מילות מפתח שישרת אותו לאורך כל התהליך.

במהלך המחקר יגלה המקדם כי יש ביטויים יותר מבוקשים ויש כאלה שפחות. לא תמיד כדאי לקדם את הביטוי הכי פופולארי. כאשר מדובר באתרי נישה, לפעמים שווה לקדם ביטויי “זנב ארוך” – ביטוי הכולל מספר מילים בעל היקף חיפושים נמוך מהביטוי הראשי, אך כאשר אוספים מספר רב של ביטויי זנב ארוך יחדיו מקבלים מספיק נפח חיפוש לביטויים שלנו, ובנוסף לא שמים את “כל הביצים בסל אחד”.

למשל, נניח שיש לנו אתר העוסק בטיסות לחו”ל. כדאי יהיה לקדם ביטויים ממוקדים כמו “טיסות לחו”ל במחירים זולים”, “טיסות ישירות לרומא”, או “טיסה לניו יורק”, ופחות יהיה רלוונטי לקדם מילה בודדת כמו טיסה, טיסות או חו”ל. אחת הדרכים הטובות ביותר לבצע מחקר מילים מקיף הוא לבדוק את המתחרים שלנו. בשלב הבא כדאי לחקור ביקוש והיצע של מילות המפתח ולהכין רשימה מסודרת של כל המילים והביטויים שאנחנו רוצים לקדם לפי הדירוג הנכון. כלומר, אילו מילים וביטויים נרצה לדחוף יותר ואילו פחות.

אופטימיזציה של הקוד והתוכן שיש באתר

תפקיד נוסף אותו מקדמי אתרים מבצעים בפועל הוא לשים דגש על תהליך הנקרא אופטימיזציה לגוגל. שימו לב! אתר מעוצב, יפה ואינטואיטיבי אינו מספיק לגוגל. עלינו לוודא שהאתר עומד בתקן הנקרא תקן W3C, כלומר אתר שנסרק ללא בעיות הנוצרות בקוד. בנוסף, חשוב שהאתר יהיה בנוי כמו שצריך מבחינת ההיררכיה שלו, כלומר חלוקה לפי קטגוריות עם קישוריות נכונה בינהם – נקרא גם פרופיל קישורים פנימי. דבר נוסף שמאוד חשוב לשים עליו דגש הוא כל הנושא של קישורים חיצוניים מרחבי האינטרנט לאתר שלנו, קישור כזה נחשב ממש כהמלצה בעייני הזחלנים של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קטגוריות

דילוג לתוכן