קידום אתרים – לעקוף את המערכת או לרצות את הגולש?

אם יש משהו שכולנו יודעים, זה שנושא ה-SEO הוא חשוב לכל עסק ויש לשמר אותו בצורה המשכית בכל חודש מחדש, הרי בניגוד למדיות פרסומיות אחרות, מדובר כאן בדבר הרבה יותר שנוגע ל”הוצאה חודשית” מאשר להשקעה חד פעמית או ניסיונית.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

העניין הוא, שיש הרבה מאוד מעבר לרק “כי זה חשוב” כי בסופו של דבר, ב- SEO טמון הרבה יותר מזה. לא יודע כמה אתם יודעים או מבינים בנושא, אבל בשביל לקדם אתר יש בסך הכל פעולות די ברורות:

  • פעילות המבצעת אופטימיזציה לאתר עצמו מבחינת הקוד
  • פעילות חיצונית מהאתר על מנת למשוך “הצבעות” בתור קישורים בשביל להראות לגוגל שעוד אתרים מכירים אותנו ולא רק אנחנו מעידים על עצמנו את הדברים הטובים שאנחנו מספרים על עצמנו באתר.

העניין הוא שעוד מ-2001 כשהתחום הזה של קידום אתרים היה עוד בחיתולים, גוגל תמיד ניסו להגיד לנו משהו (וכשאני אומר “משהו” זה בעצם למקדמי האתרים ובעלי האתרים), אבל אנחנו לא הקשבנו, למה לא הקשבנו? כי היה קל מדי “לעקוף את המערכת” שלהם ולהגיע למקומות הראשונים בקלי קלות. 

יכלנו להטמיע קישורים באתרים מזובלים וחסרי תוכן ועדיין להגיע למקומות הראשונים בגוגל, יכלנו לכתוב המון תוכן לא רלוונטי ובטח שלא איכותי – ועדיין, להגיע למקומות הראשונים בגוגל. 

העניין הוא שגוגל מלכתחילה ניסה להסביר לנו, “אם תצליחו לרצות את הגולש, תצליחו לרצות את גוגל ולזכות במקומות הראשונים” ואם ננסה רגע אחד לפרק את הבקשה הזו של גוגל לגורמים, אתם תבינו שמה שהם אמרו ב-2001 יהיה תקף גם ל-2021, די בקלות:

  • תוכן איכותי – פשוטו כשמשמעו, הרי הגולש רוצה לדעת שכשהוא כתב משהו בגוגל הוא באמת הגיע לאן שרצה. לצורך העניין, כשהגולש כותב בגוגל “קורונה תסמינים” הוא ירצה לדעת מהם התסמינים המוכרים ביותר ולכן גוגל תמיד דואג להביא לנו את התוצאות הרלוונטיות ביותר וכמובן האיכותיות ביותר כדי שהגולש יהיה רגוע שמצא את המקום הנכון ולא איזה תיאוריית קונספירציה של כמה עשרות אנשים שחושבים שאין לזה תסמינים והכל שטות.
  • קישורים מבחוץ – גוגל רוצה לדעת שבאמת, ברמה הדמוקרטית לחלוטין, יש עוד אנשים שחושבים שהאתר שלכם טוב ולא רק אתם שעפים על עצמכם בגלל שיש לכם פונט גדול וברור באתר. גוגל מאוד אוהבים אתרים שיש להם כח מבחינת השפעה על אתרים אחרים

מה שמוביל אותנו למיתוג – גוגל רוצים כל הזמן לדחוף כמה שיותר את המותגים הגדולים, אבל שימו לב, לא מדובר רק במותגים כמו נייק או קסטרו, אלא דווקא על אתרים מאוד מוכרים בכל תחום, גם אם מישהו יחפש איזו שיטת איכותית להרחקת יונים, גוגל יעדיף לתת לו כתבה מעולה מאתר חזק וותיק ואיכותי של הרחקת יונים מאשר כתבה במאקו. 

אז נכון שרוב האתרים האלו יעבדו עם צוות של קידום אתרים מיומן בשביל לדעת איך “להנגיש” את הכתבות האלה, אבל עדיין, מוזמנים להסתכל בעמודים הראשונים בכתבות האלה, כולן של חברות עם וותק של עשרות שנים בתחום, משמע, בעלי הוותק שבתחום המדויק ולא “עוד כתבה”.

מה גוגל רוצה ומה שאנחנו נותנים אלו 2 דברים שונים ויש רק אותנו להאשים, לא את גוגל, כי גוגל מנסים בכל כוחם ליצור משהו שכולם יהנו ממנו (כן, כמובן גם בעיקר גוגל) משהו שכולנו נוכל להגיד “מצאתי את זה בעזרת גוגל” גם אם הגעתי לאתר אחר שבסוף נתן לי את התשובה. 

גוגל רוצים להיות אלו שיעזרו לגולש ואם אנחנו, בעלי האתרים / מקדמי האתרים יעזרו לגוגל לעשות זאת – כולם ירוויחו, השאלה היא רק, מתי נפסיק לעבוד על גוגל?

הרי אם תכתבו בגוגל שם כלשהו של תחום ובתוספת המילה “מחיר”, אתם תגלו כמה קל לעבוד על גוגל לצערנו עד היום, אם תכתבו “פרגולות מחיר” אתם תגלו שאנשים יודעים להגיד הרבה מאוד מילים על צמד המילים “פרגולות מחיר” אבל לא יכתבו את המחיר עצמו, תחשבו כמה מעצבן זה מהצד של הגולש להגיע לכתבה עם 800 מילה ובאף אחת מהמילים לא כתוב את המחיר עצמו. 

אז נכון, גוגל לפעמים עדיין לא מצליח להביא את התוצאה הטובה ביותר, ועדיין, אתם רוצים להיות אלו שיעשו את העבודה הטובה, כשהאלגוריתם הזה ימשיך להתעדכן ולעשות דברים טובים עם התכנים – אתם אלו שתהיו הילדים הטובים ולא אלו שניסו לעקוף את המערכת רק כי אתם יודעים שזה אפשרי. 

קודם כל תתמקדו במה שאתם רוצים להגיד לגולש, ורק לאחר מכן תעברו לבדוק איפה אתם נמצאים בגוגל, זה תמיד יעבוד טוב יותר אם תדמיינו לעצמכם עולם ללא מנועי חיפוש ורק אחר כך תחכו לקבל את האורחים שמגיעים מהתוצאות הראשונות בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

כל בעל עסק יודע שעל מנת שהעסק שלו יהיה מוכר ורווחי, עליו לשווק ולפרסם את העסק שלו בצורה הטובה ביותר. בעוד שבעבר הפלטפורמות הרלוונטיות עבור

קרא עוד »
האם לבנות אתר בוויקס?

האם לבנות אתר בוויקס?

זה לא סוד שעסקים חייבים אתר ונוכחות אינטרנטית, בטח ובטח בתקופה שאנו חווים שבה הריחוק החברתי והסגר מעבירים את קהל הלקוחות לחפש עסקים ושירותים אונליין

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן