מהו ציון איכות ואיך להשפיע עליו?

ציון איכות הוא מדד שמשויך לכל מודעה בקמפיין נתון בפייסבוק ברגע שהיא זוכה ל-500 צפיות. המדד הזה אינו מהווה מטרה בפני עצמה, אלא דרך לספק למי שעוסקים בפרסום בפייסבוק אינדיקציה בדבר הרלוונטיות של המודעות והקמפיין שהם מריצים. האינדיקציה חשובה גם כך, אך יש לגובה ציון האיכות שנע בין 1 ל-10 גם השפעה אקטיבית על עלויות הפרסום ולכן לא כדאי להתעלם ממנו.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

רמת רלוונטיות

בפייסבוק שואפים להציג את התוכן הרלוונטי ביותר לכל גולש. בסופו של יום, ציון איכות הוא מדד רלוונטיות שקובע האם הקהל הנכון רואה את הפרסומת הנכונה. מדובר כאן בין היתר בהתאמה של הקריאייטיב והמסרים שבהם משתמשים המפרסמים והמוצר או השירות שאותו מפרסמים לקהל שרואה את הפרסומת. האינטרס כאן הוא של כל הצדדים: פייסבוק מעוניינים שאנשים יקבלו חווית גלישה טובה, הקהל רוצה לראות תוכן רלוונטי, והמפרסמים רוצים לדעת שהם עושים עבודה מדויקת ככל האפשר.

פרמטרים המשפיעים על ציון האיכות

קיימת חלוקה בין פידבק חיובי ממי שנחשף למודעה לבין פידבק שלילי, ובאופן זה נקבע ציון האיכות שלה:

  • פידבק חיובי: מעורבות עם המודעה, כגון תגובה, צפייה בסרטון או הקלקה או השגת ההמרה שאותה הקמפיין שואף להשיג.
  • פידבק שלילי: חוסר מעורבות, הסתרה של המודעה או אף הגשת דיווח נגדה.

שיפור ציון האיכות

על מנת לשפר את ציון האיכות, כדאי לבדוק אפשרות לצמצם ולמקד את הקהל. ככל שהקהל הומוגני ואחיד יותר, כך קל יותר להתאים לו מסר וקריאייטיב באופן מדויק. מעבר לכך, תמיד חשוב להשקיע בקריאייטיב ולבחור בראש ובראשונה תמונות שמושכות את תשומת הלב של הגולש בזמן הגלישה באתר או באפליקציה. גם כותרת מעט קליק-בייטית (אך לא יותר מדי) עשויה לעזור ולגרום לגולש להתעניין ולקרוא את הכתוב. הקריאייטיב צריך להיות מדויק וממוקד לקהל היעד, ובכל מקרה כדאי לבדוק ולנסות קריאייטיב שונה – אין תחליף לניסוי וטעייה. יש לדעת בנוסף שציון האיכות עשוי להשתנות עם הזמן, ואם הוא לפתע יורד, זאת אינדיקציה שכדאי לרענן את הקריאייטיב ולנסות משהו חדש.

השפעה על עלויות הפרסום

ציון איכות גבוה משמעותו פוטנציאל ל-ROI גבוה יותר. מעבר לכך, ככל שהציון גבוה יותר, כך קטנה עלות ההגעה לאנשים בקהל היעד הנבחר. אלו סיבות טובות לשים לב לציון האיכות של המודעה, אך לזכור שזהו רק מדד אחד מבין רבים ושהוא לא מהווה מטרה בפני עצמה, אלא רק אינדיקציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן