דפי נחיתה: המדריך למתחילים

בניית דפי נחיתה - קונטקט מי

המאמר הזה יהיה ארוך ומעניין, בו ננסה לשלב את כל המידע הבסיסי לגבי דף נחיתה מוכר: יצירת דף נחיתה, קידומו והאופטימיזציה שלו. החומר ללא ספק יהיה שימושי מאוד למתחילים ומשווקים באינטרנט ככלל, אך סביר להניח שגם משתמשים מנוסים ימצאו בו הרבה מידע שימושי.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 058-7969900

נתחיל מההתחלה: מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט ממוקד ביותר שמטרתו להמיר מבקרים ללקוחות משלמים.

דפי נחיתה הם ההרחבה של מסע הפרסום, ולאו דווקא של האתר.

הם משמשים במודלים ממומנים מגוונים (PPC, PPM, CPA, PPV מדיה, וידאו וכו’);

לדפי נחיתה יש שיעורי המרה גבוהים במיוחד (ממוצע 79%);

דף הנחיתה לעולם אינו העמוד הראשי של האתר.

סוגי דפי נחיתה


דפי הצטרפות, או דפי נחיתה, שנועדו לייצר לידים.
בדף נחיתה כזה ישנו טופס לידים המורכב ממספר מסוים של שדות שבהם קונה פוטנציאלי יכול להשאיר פרטים ליצירת קשר. נתונים אישיים משמשים לשיווק טלפוני או בדוא”ל, ללקוח שכבר התעניין במוצר או השירות והשאיר לנו פרטים.

דפי הפניה, או שיעור קליקים (CTR)
מטרת דף נחיתה כזה היא להעביר את המשתמש לאתר הראשי או לדפי נחיתה אחרים. לדוגמה, זה יכול להיות דף מוצר של חנות ייעודית, עמוד להרשמה לוובינר (וובינר דיגיטלי), או עמוד המציע שירותים שונים. המרה מתבצעת בשורש המשאב לשם שלחנו את הגולש.

דף נחיתה לנייד
כיום רובנו משתמשים באינטרנט מהנייד, ולכן החלק של הסמארטפון בשוק הפרסום גדל בקצב מהיר מאי פעם. זו הסיבה שדפי נחיתה לנייד המותאמים לדפדפני סמארטפונים יכולים כנראה להיקרא “הטרנד החם ביותר בשיווק באינטרנט”. דפי נחיתה לנייד יכולים להיות יצירת לידים או Click To Call.

עמוד מעריצים ברשת החברתית
לכל יזם אינטרנטי, חנות או מותג שמכבד את עצמו יש עמוד מעריצים משלו ברשת החברתית פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, או כולם יחד. עמוד כזה מועמד להמיר ביקורי גולשים ללקוחות פוטנציאליים. גולשים, ל”מעריצים”, “לייקים”, לידים ואף שיחות.

כעת, לאחר שבדקנו את הסוגים העיקריים של דפי נחיתה, נוכל לעבור לשאלה הבאה. איך יוצרים דף נחיתה – ולאיזו מטרה כדאי לעשות זאת?

התחלת קמפיין שיווקי: קביעת המטרה
אם אנחנו מפעילים מסע פרסום (PPC, למשל), עלינו לזכור כלל פשוט, שיווק אינטרנטי יעיל הוא – דף נחיתה מעוצב היכול להגדיל משמעותית את שיעור ההמרה שלנו. המרה גבוהה משמעותה – ROI גבוה (יחס החזר על השקעה) ורווחים גבוהים.

כדאי לזכור שיצירת דף נחיתה אינה זהה בשום פנים ואופן לפיתוח אתרים מורכבים. ישנם עקרונות מוגדרים בהחלט שעליכם לדבוק בהם כדי למקסם את ההצלחה. ראשית, שאלו את עצמכם את השאלה החשובה ביותר: מה המטרה שלי ליצירת דף הנחיתה?

דפי נחיתה, כמו כל “נשק” אחר בארסנל השיווק שלך, זקוקים ליעדים מוגדרים במדויק (מכירות, מנויים, לידים, שיחות, הרשמות, הורדות תוכנות/תוכניות, מעבר לעמוד ספציפי וכו’). אם אין לכם מטרה ספציפית, קחו בחשבון שאין לכם דרך להתחיל מסע פרסום יעיל. בנוסף, עליכם להגדיר “קריטריון הצלחה” משלכם – זה יכול להיות המספר הכולל של ההמרות, כמות לידים, או מספר מכירות.

קונספט של דף נחיתה
לאחר הגדרת היעדים, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על הרעיון והעיצוב של דף הנחיתה. ככלל, לכל דף נחיתה יש את האלמנטים הבסיסיים הבאים: כותרת, אלמנט ויזואלי (תמונה/סרטון), טופס לידים, כפתור קריאה לפעולה. די פשוט, נכון?

כיצד לפתח במהירות ובדייקנות קונספט של דף נחיתה
קריאה ברורה לפעולה (CTA) היא אולי החלק החשוב ביותר בדף נחיתה. הקריאה לפעולה צריכה להיות קשורה באופן ספציפי למטרה העיקרית של דף הנחיתה. כל שאר הרכיבים – כותרת, טקסט, תמונות, פריסה כוללת – צריכים רק לחזק את הקריאה לפעולה.

אלמנטים של קריאה לפעולה של מותגים מפורסמים
עיקרון חשוב נוסף: “כמה שיותר פשוט יותר טוב”. יש לפשט באופן משמעותי את דפי הנחיתה בהשוואה לסוגים אחרים של חומר אינטרנטי. יש לשאוף לפשטות מכיוון שלדפי נחיתה יש מטרות מאוד ספציפיות, ולכן הם לא אמורים להכיל מידע זר, מה שיכול להסיח את דעת המבקרים שלנו, ולהקשות על ההמרה.

טקסט דף נחיתה: ברור ותמציתי
הנושא של כתיבת טקסטים מכירתיים (“קופירייטינג”) הוא מאוד מאוד חשוב, אנא הקדישו לכך מספיק זמן. התוכן (תוכן בעל משמעות) של הדף צריך להיות ברור ותמציתי. זכרו שדפי נחיתה אינם המקום להציג את הכישרונות הספרותיים שלכם (שמרו את ההיגיון המורכב והביטויים הפרחוניים לבלוג האישי שלכם).

כל משפט וכל מילה צריכים לשרת מטרה משותפת, והמטרה הזו צריכה לתמוך בקריאה לפעולה וכמובן בהמרה. אם זה לא קורה, תמחקו את זה! היו חסרי רחמים בעריכת הטקסט שלכם. ספרו למבקרים שלכם רק מה שהם רוצים לדעת – בקצרה ככל האפשר, וגרמו להם להגיב לקריאה שלכם לפעולה – במהירות המרבית.

עיצוב דף נחיתה
עיצוב חשוב לא פחות מתוכן הטקסט. עיצוב טוב תומך בקריאה לפעולה, בעוד שעיצוב גרוע מסיח את הדעת ממנה. ולכן שוב כלל אצבע – כמה שיותר פשוט כך יותר טוב. אנו נשמח לעזור לכם לבנות דף נחיתה מרשים וממיר במינימום השקעה, וזמן.

אל תשכח להסיר רכיבי ניווט
זכרו שההבדל העיקרי בין אתר רגיל לדף נחיתה הוא שבדפי נחיתה אין את מערכת הניווט הרגילה באתר. במקום קישורים לדפים אחרים, בדף הנחיתה צריך להיות רק קריאה לפעולה, ואולי קישורים למידע נוסף עבור אותם מבקרים שעדיין לא קיבלו החלטה סופית (מומלץ גם למקם קישורים לדפים חשובים המדברים על העוגיות בדף הנחיתה ותנאי הצטרפות). יצירת דף נחיתה עם רכיבי ניווט ופרטים אחרים שמסיחים את הדעת מפעולת ההמרה היא טעות מרה.

במידה ויש לכם אתר אינטרנט מורכב, תוכלו “לקשר” אותו חזותית לדפי הנחיתה שלכם, פשוט על ידי שימוש באותו לוגו וגרפיקה, שמירה על עקביות בגופנים, בצבעים ובפריסות העמודים.

דף נחיתה ארוךלעומת רצף של דפים

האם ליצור דף נחיתה אחד ארוך הדורש גלילה, או כסדרה של דפי נחיתה קצרים (הנקראים לפעמים מיני-אתר/ מיני סייט)?

מיני אתרים, ככלל, הם מספר דפים עם תוכן טקסט קצרצר, המבקר עובר עליהם ברצף בזה אחר זה, ובכך הופך להיות מעורב בתהליך ההמרה. שיטה זו טובה מכיוון שהיא מקנה למשתמשים הרגל לעבור מעמוד אחד לאחר, מה שבתורו עוזר ליצור את מצב הרוח הפסיכולוגי “לקנייה” אצל המבקר, מה שכמובן עוזר להמרה מוצלחת.

דפי נחיתה ארוכים, לעומת זאת, מצוינים להכיל כמות קטנה של מידע. היתרון היחסי של דפים אלה הוא שתוכן העמוד נטען בו זמנית, גורם חיובי קריטי כאשר מהירות החיבור לאינטרנט נמוכה.

בקרב משווקים רבים בדיגיטל ישנו וויכוח מתמשך לגבי החשיבות של הצבת המרכיבים העיקריים של הדף “מעל קו הקיפול”, כלומר בחלקו הגלוי של המסך, הנגיש ללא גלילה. עם זאת, עבור דפי נחיתה נושא זה אפילו לא נדון: קריאה גלויה לפעולה צריכה להיות מוצבת בראש העמוד בכדי שהמבקר לא יצטרך לגלול.

מינימום תמונות, גופנים גדולים
השתמש רק בתמונה אחת, או לכל היותר שניים, בדף הנחיתה שלכם. המטרה היא למנוע עומס ויזואלי בדף הנחיתה שלנו – כל דבר שיכול להסיח את דעת המבקר שלנו מהקריאה לפעולה, ובכך “להתפספס”.

מומלץ להשתמש בגדלי גופן גדולים בכדי לחסוך מהמבקר את הצורך לאמץ את עיניו. רק אל תגזימו עם הגדלים, ותזכרו שאורך השורה האידיאלי למטרות למידה הוא 39 תווים.

פריסת העמודות: פריסת עמודה אחת או שתיים?
חוכמת ההמונים המקובלת היא שפריסת עמוד נחיתה אחת נחשבת הטובה ביותר. ועדיין, בקרב המשווקים יש עדיין לא מעט וויכוחים של יצירת דף נחיתה בן שתי עמודות. בדקו את שתי האפשרויות וודאו איזו אפשרות תהיה היעילה ביותר במקרה הספציפי שלכם.

עריכה והתאמה אישית של דף הנחיתה
החלק הטכני הוא אולי הקל ביותר, שכן שירותים רבים באינטנרט מספקים את הכלים שאתם צריכים בכדי לערוך ולהתאים אישית את דף הנחיתה שלכם. אתם מתחילים כמובן בבחירת תבנית – בהתאם למטרות והיעדים עליהם דיברנו קודם – תוכלו למצוא מדריכי וידאו על השימוש בכלי הספציפי איתו בחרתם ליצור את דף הנחיתה. אך, אם הזמן והמשאבים חשובים לכם, עדיף לקחת שירותים של מעצבים מקצועיים למשימה, ובכך לקבל עמוד נחיתה מותאם לעסק שלכם, שימיר גולשים אקראיים ללקוחות משלמים.

בשיתוף אתר קונטקט מי – https://contactme.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

בניית דפי נחיתה - קונטקט מי

דפי נחיתה: המדריך למתחילים

המאמר הזה יהיה ארוך ומעניין, בו ננסה לשלב את כל המידע הבסיסי לגבי דף נחיתה מוכר: יצירת דף נחיתה, קידומו והאופטימיזציה שלו. החומר ללא ספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן