יצאנו לבדוק את פעילות הבנקים בפייסבוק, התוצאות לפניכם

שלטי ענק בדרכים ובעצם בכל מקום, מציעים לנו הבנקים מצד אחד חדשנות בלתי מתפשרת בביצוע פעולות עצמאיות, ומנגד מסרים המצביעים על בנקאות אישית, נעשינו מבולבלים לגמרי. רגע, אז מה רוצים מאתנו, בנקאות אישית או דיגיטלית? שאלה טובה. אז יצאנו לבדוק את אופי הפרסום בפייסבוק של הבנקים והאם הבנקים אכן דיגיטליים ברשתות חברתיות או שרק מציעים טכנולוגיה נוחה יותר לעצלנים.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

בנקים בפייסבוק

בנק לאומי – אתר מרשים, היכן הדף העסקי בפייס?

אז החלטנו להתחיל בבנק שמחשיב את עצמו “דיגיטלי” ומציע מגוון פעולות אונליין – בנק לאומי. נכון שהאתר מושקע והאפליקציה סופר שימושית עד שלא בא לנו בכלל לגשת לפקיד הבנק, אבל מה עם דף עסקי בפייסבוק? אין, ממש מאכזב. נציין עוד משהו חיובי על בנק לאומי, אהבנו את התמונות עם הדמויות באתר המשדרות אמינות ובכלל עושות חשק אמתי להצטרף לבנק, אהבנו את המסרים ובכלל את כל הפעולות הדיגיטליות שניתן לבצע ממש בלחיצת כפתור.

הטאצ’ האישי – בנק דיסקונט

אהבנו לגמרי. הדף העסקי באמת מרשים ומציע מגוון הטבות ללקוחות הבנק, עושה רושם שיש שם יד מקצועית המאפשרת מענה מידי ללקוחות הבנק ואפילו בתגובות, בקיצור, דוז פואה. גם את האתר ממש אהבנו, אבל הכי אהבנו את הקישור מהאתר ל”דיסקונט BOT”, ערוץ תקשורת חדש ללקוחות דיסקונט ולקוחות בנקים אחרים, בפייסבוק מסנג’ר. יש שם מקצוענים אמתיים!

בנק הפועלים – להיות ראשון זה מחייב!?

הבנק הוותיק והמוכר הלך על סלוגן מחייב מדי, להיות ראשון בעידן המודרני זה להיות עם דף עסקי מקצועי, רק שתדעו! בחיפוש מהיר בשורת החיפוש בפייסבוק מצאנו דף שאינו מרשים עם תמונות של טלפנית העונה לשם “בנק הפועלים – מוקד פועלים בטלפון”. נו באמת. האתר של הבנק סביר, אבל איפה דן החסכן עם הכובע האדום? התגעגענו אליו, דווקא עכשיו (לפני שנה) כשיצא חוק “חיסכון לכל ילד” הייתה לכם הזדמנות טובה לחשוף אותו ולעורר קצת נוסטלגיה (עוד לא מאוחר #רק_אומרים).

בנק מזרחי טפחות – האיחוד המרגש

דביר בנדק עושה טוב למותג והוא מככב בדף העסקי של הבנק, למרות שהוא צמצם היקפים וכמעט בלתי נראה. אז הדף מרשים עם 36,000 עוקבים, המסרים חדים כדוגמת “לכל בן אדם יש בן אדם בבנק”, מענה אנושי בתגובות לגולשים זועמים (נקודת זכות), אמנם הסרטונים עם מעט צפיות יחסית (אולי הגיע הזמן לממומן) ולסיום מה שפחות אהבנו – המבצע הלא משכנע במיוחד: “ארוחה זוגית ברשת בורגרים ב-69 ש”ח בלבד (במקום 82 ₪) לחברי מועדון הלקוחות של מזרחי-טפחות” נו מה, תנו כבר 1+1 או משהו שיעשה יותר חשק.

בנק איגוד – חשבון הפוך, בואו נראה עד כמה

אז דף עסקי לא ממש ראינו, למרות שהקונספט שלהם לא רע ויכול להיות כלי מצוין לגיוס צעירים – “חשבון הפוך – תראו רק את הפלוס”. אז בנקאות דיגיטלית מתקדמת יש, אתר סביר עם אייקונים מושקעים ואפילו בולטים מדי, תמונות מרשימות באיכות טובה וזהו. אז אם כבר בנקאות דיגיטלית, הגיע הזמן גם להיות קצת יותר דיגיטליים ולהשקיע בדף עסקי מכובד.

בנק אוצר החייל – דף עסקי יש, אבל מה עם פוסטים?

אז כבר פתחתם דף עסקי, השקעתם בתמונה מרשימה “ברוכים הבאים לעמוד הפייסבוק של אוצר החייל”, יש כבר 2,200 עוקבים (מעט יחסית), אבל למה לא לתפעל את הדף? לכתוב פוסטים, לכתוב משהו באודות, חבל. גם האתר לא חדשני ואולי גם הגיע הזמן להחליף ללוגו צעיר יותר (רק מציע) ודבר אחרון וחשוב מכל הוא – לשדרג את האתר דחוף כי הוא לא מותאם למובייל.

בנק יהב – “הכי משתלם בשבילך” בואו נראה

את הדף העסקי אהבנו מאוד! פוסטים מצוינים, מעורבות של גולשים, מענה מידי לכל תגובה ואפילו תמונות פוטושופ מצוינות. לגמרי חשנו חמימות מסוימת שבאה לידי ביטוי באיחולים לחגים, שילוב של ציטוטים ואפילו עדכון ללקוחות על שדרוג המערכות. אבל האתר? לא חדשני ואפילו מיושן. בקיצור, הגיע הזמן לשדרג אותו למעוצב יותר ומושך יותר כדי שבאמת יהיה כמו הסלוגן “הכי משתלם”.

לסיכום, הבנקים לא ממש דיגיטליים כמו שהם מציגים ונראה כי הם לא השכילו להבין שכדי להיות בקדמת הבמה הם קודם כל צריכים נוכחות מרשימה ברשת, הן מבחינת אתר מושקע והכי חשוב תפעול של דף הפייסבוק שיאפשר ללקוחות הבנק לקבל מענה בכל ערוצי הדיגיטל. בנק דיסקונט הוא המנצח מבחינתנו והוא מציע חווית דיגיטל אמתית גם באתר וגם בדף הפייסבוק. בקיצור, הגיע הזמן שלקוחות ייהנו מאפיק תקשורת נוסף ויידעו מה קורה עם הכסף שלהם.

נכתב על ידי אתי דהאן מאתר WeWrite.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן