טיפים מנצחים לשיווק באינסטגרם

אינסטגרם הפכה בשנים האחרונות להיות אחת מהרשתות החברתיות המובילות. בקרב צעירים רבים זוהי רשת חברתית עדיפה על פייסבוק, לרבים מהם אין חשבון פייסבוק כלל. אם לשפוט לפי התהליכים שליוו את פייסבוק, הרי שנוכל להסיק שגם האינסטגרם יחלחל ‘למעלה’ כאשר אני כמובן מתכוון לגילאים מבוגרים יותר.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

פייסבוק הבינו מזמן את הפוטנציאל ברשת התמונות הפופולרית וקנו אותה לעצמם. למעשה, ממשק הפרסום של האינסטגרם עובר דרך הפייסבוק אבל על כך בפוסט נפרד. במאמר הזה אני רוצה לתת לכם טיפים שיעזרו לכם בעבודה העסקית עם אינסטגרם. אלו טיפים שעולים מהעבודה השוטפת, אני מקווה שלפחות חלקם יועילו לכם. אם זה אכן המצב, נשמח אם תשתפו את המאמר הזה! אז יאללה, בואו נתחיל:

שיווק באינסטגרם

טיפים לעבודה עסקית עם אינסטגרם

תמונת פרופיל מקצועית – בין אם אתה עסק קטן או גדול, בין אם אתה מוכר שירות מתוחכם ויקר או מוצר פשוט וזול, אתה צריך לדאוג לתמונת פרופיל טובה. תמונה טובה היא כמובן תמונה אסתטית אבל זה לא נגמר רק בזה. אתה צריך גם תמונה שתראה טוב גם בקטן ותתאים לפרופורציות הנכונות. לפעמים אני רואה עסקים ששמים תמונת לוגו אורכית עם סלוגן מתחת שנחתך על-ידי המסגרת של הפרופיל. זה נראה לא טוב. זה משדר שהעסק שלכם מפרסם בפלאיירים ולקחתם משם תמונה שהיתה זמינה.
בחרו שם משתמש קליט – לעיתים שם המשתמש שלכם באינסטגרם צריך להיות שונה משם העסק. אולי אתם רוצים למקד את האינסטגרם לשוק או קהל מסוים למשל. נניח אתם משרד נסיעות שמתמחה בכמה תחומים: ועדי עובדים וחברות, נסיעות עסקים, נופשונים ביוון/קפריסין לצעירים. יכול להיות (אני עדין – ‘בטוח ש-‘) אתם צריכים חשבון אינסטגרם לכל פלח שוק כזה ולכל אחד יהיה שם אחר.
השקיעו בתיאור – בפרופיל שלכם או של העסק יש מקום לתיאור, השקיעו בו. להשקיע זה לא אומר לכתוב מגילות, ההיפך הוא הנכון. לכתוב מגילות זה יותר קל. להשקיע זה אומר לשבת ולחשוב על התיאור הכי טוב קצר וקולע לעסק או בעצם לפרופיל (ראו טיפ קודם).
הכניסו לינק – פרט קטן אבל חשוב ורבים לא עושים זאת. בתיאור של העסק/פרופיל הכניסו לינק (מקוצר) למקום רלוונטי עבורכם. בהרבה מקרים זה יהיה לאתר אבל אני יכול לחשוב גם על מקרים שזה יכול להוביל לסרטון יוטיוב או דף בפייסבוק למשל. כל מקרה לגופו.
פרסמו באופן קבוע – זה אומר לפרסם כל יום. כן, אני מתכוון לזה. זה לא אומר שאתם צריכים לצלם ולכתוב פוסטים כל יום, זה כן אומר שאתם צריכים לתכנן כל יום. אתם יכולים אפילו לפרוס נושא אחד על פני כמה ימים, בכל יום לגלות משהו חדש ולהפנות למחר. פרסום באינסטגרם על בסיס יומי יעזור לכם ליצור קהל עוקבים. אנשים שמעניין אותם מה שאתם מפרסמים, רוצים להיות מעודכנים. אם לא תעדכנו אותם בזמן, ‘ירד להם’ ממכם בהפסקות הגדולות בין פוסט לפוסט.
#האשטאג בכל #פוסט – חקרו איזה האשתג רלוונטי לפוסט שלכם והשתמשו לפחות באחד בכל פוסט. זו הדרך שלכם לתייג את הפוסט בזיכרון הקולקטיבי כדי שיהיה ניתן לשלוף אותו כשצריך.
אל תספים – בעולם מושלם לא הייתי צריך בכלל להזכיר את זה, מצד שני בעולם מושלם הייתי עכשיו שוכב על סיפון יאכטה במונקו… וברצינות – באינסטגרם אתה חייב לתת ערך בפוסטים שלך ולא לייצר פלאיירים. הערך הוא בד”כ ‘פאן’. מעכשיו, לפני כל פרסום פוסט, עצור רגע וחשוב: נתתי כאן משהו? הפוסט הזה שווה את הזמן של מי שיצפה בו או שהוא נראה כמו הסחת דעת משאר הפיד שלו?
תחתום על התמונה – כמו שחתימת האמן על ציור מעלה מערכו, כך זה עובד גם באינסטגרם. חתום על התמונות עם לינק לאתר או שם המותג או שניהם. עשה זאת בצורה אסתטית כמובן. זה יעזור לך להזרים תנועה ולמתג את עצמך.
עקוב אחרי אנשים – זה נכון בעיקר לחשבונות בתחילת או אמצע הדרך. עקוב אחרי 25 אנשים חדשים כל יום. לאחר שבוע ‘נקה’ (אנ-פולוו) את אלו שלא החזירו לך מעקב. זה טיפ להגדלת נפח העוקבים באופן התחלתי. כמובן שתבחר אנשים שרלוונטיים לך ולעסק.
אל תהיה סנוב – ובמילים אחרות – הגב להערות של עוקבים על הפוסטים שלך. אפילו אם הם לא שאלו משהו ספציפי, תן להם תגובה כלשהי. הם כבר טרחו, נכנסו וצפו בתמונה או בסרטון ואפילו הגיבו, בחייאת תן להם תשומת לב. זה יכול להשפיע מאד לחיוב ובכלל זה יוצר גלי קארמה טראנס-אטלנטים שיחזרו אלייך יום אחד (אני מקווה…)
השתמש בסרטונים – אני לא מבקש ממך סרטון ליום אבל בהחלט אחד מידי פעם. סרטונים הם מדיום חזק ביותר שמביא הרבה יותר צפיות בממוצע.
כתוב תיאור וכתוביות – תיאור טוב אתה צריך גם לתמונות וגם לסרטונים. בתיאור דרך אגב ניתן לכתוב משהו כמו ‘עד סוף השבוע ב50% הנחה’. זה לא יחשב כספאם אם התוכן מעולה. לגבי כתוביות – הן הכרחיות בכדי לשדר מה קורה בסרטון כאשר הוא מתנגן בשקט או כשלא שומעים אותו מכל סיבה שלא תהיה (למשל מישהו שצופה בזמן עבודה…).
אנליטיקס – צפה בנתוני הצפיה לפי הפילוחים השונים. השאר עם יד על הדופק לגבי כל פוסט זה יעזור לך לקבל רגש לגבי איזה פוסטים עתידיים יעבדו יותר טוב. זו מיומנות נרכשת והדרך לאמן אותה הוא רק על ידי מעקב על פוסטים שפרסמת כבר.
עקוב אחרי המובילים – אתה יודע מי המתחרים החזקים שלך? נסה למצוא מתחרים עסקיים שעוסקים באותו תחום ותראה מה הם עושים נכון יותר או פחות. היתרון שלנו כישראלים הוא שאנחנו יכולים לעקוב אחרי שווקים יותר גדולים, בעיקר השוק האמריקאי, ללמוד ולייבא כל מיני רעיונות חדשים.

שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן