מה הסיפור שלך? שימוש חכם בסטוריז בפרסום בפייסבוק

אין רגע דל בממלכת הרשתות החברתיות וגם בעלי העסקים צריכים לעקוב אחרי המגמות. אם חשבתם שהתעלמתם באלגנטיות מהסנאפצ’אט – אז נגמר וכדאי להתחיל להתרגל. למזלכם נפלתם על המאמר הזה שהולך להסביר לכם בקצרה מה זה סטורי, איך עושים את זה ומה יוצא לנו מזה.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

בפייסבוק גילו ששיעור התוכן שמיוצר על ידי גולשים הולך ויורד, והוא מפנה יותר ויותר מקום לשיתופים שונים. מאמרים, לינקים, תמונות מרחבי הרשת – כל אלו לא מהווים תוכן מקורי של המשתמשים עצמם. הבעיה כפי שפייסבוק רואה זאת (..לא, לא דיברתי עם צוקרברג על זה, פשוט קראתי הרבה בלוגים בנושא) היא שככל שיהיה פחות תוכן מקורי, כך הרשת החברתית תהפוך ליותר משעממת ומשתמשיה ינטשו. תחשבו על זה – מי היה רוצה כל היום לראות קישורים? אנחנו בפייס כדי לתקשר עם חברים, לא בשביל לשחק פיג-פונג של לינקים מטמקא, TED או יוטיוב.

אני כותב את כל זה כדי שתפנימו את הדבר הכי חשוב שיש לי להעביר לכם: פייסבוק מייחסת הרבה חשיבות לסטוריז ודוחפת לקדם אותם ככל יכולתה.

מה הסיפור שלך? שימוש חכם בסטוריז בפרסום בפייסבוק

“תפתחו את הסטורי שלכם…”

אז מה זה סטוריז? ראשית הכי טוב יהיה אם תתנסו בזה טיפה ותראו את הסגנון. בעיקרון מדובר בתוכן וידאו קצר או תמונה, שניתן לערוך עם מסיכות ופילטרים שונים. התוכן זמין לזמן קצוב (יום) ואחר כך יעלם. ניתן לפרסם סטוריז כמשתמש פרטי או כדף עסקי.

הסטוריז מופיע באפליקציה במיקום הכי טוב – למעלה בתחילת הפיד. הוא מופיע בתור סרגל בו יש סטוריז של חברים שלכם או דפים להם עשיתם לייק. לא ניתן כרגע להוריד את הסטוריז מהאפליקציה. זה אומר שכל פעם שנפתח את האפליקציה ניתקל בהם. במוקדם או מאוחר ניכנס אליהם, פשוט בגלל שהם שם.

אז הנה עוד משהו חשוב שכדאי להפנים: הסטוריז הללו, גם אם נראים מגוחכים, ילדותיים או סתם מעייפים, הם כאן כדי להישאר ויהפכו עם הזמן ליותר רלוונטיים.

בזמן כתיבת שורות אלו, אין נוכחות מאסיבית של דפים עסקיים בסטוריז. קצת קשה להבין כרגע את גבולות המדיום וכנראה שתדרש יצירתיות כדי לגלות זאת. המצב כרגע יוצר בשבילכם הזדמנות טובה לקדם את העסק שלכם. יש לכם הזדמנות למהר ולתפוס נתח במדיה שאיננה עמוסה במפרסמים ולהנות מהרוח הגבית שפייסבוק נותנת לזה כרגע. אני ממש רואה כאן הזדמנות שקשה יהיה לדעת מתי עוד תשוב אחת כמוה. תחשבו כמה הייתם צריכים לשלם על פרסומת בראש האפליקציה. לדעתי, גם אם זה דורש להעיז ולנסות לייצור תוכן שונה שאתם לא רגילים אליו, זה שווה את ההשקעה. כרגע, בשל מיעוט המפרסמים בסטוריז, מגיעים אלי כל מיני סטוריז של דפים קטנים. הם עשויים בצורה חובבנית כמובן אבל אשכרה מעבירים מסר שמקדם את הדף שלהם. היום ראיתי בסטוריז פרסום לאירוע וגם מבצע מכירה שדווקא עניין אותי.

איך לעשות סטורי

סטוריז יוצרים כך: נכנסים לאפליקציה, נכנסים לדף שאנחנו מנהלים ושם בתוך המצלמה מצלמים, מוסיפים כיתוב או אפקטים שונים ומפרסמים כסטורי.

יצירת סטורי היא דבר מאד זמין. העובדה שהוא נעלם לאחר זמן קצר מאפשרת לכם לשחרר קצת ופשוט לצלם את הרגע. לסטורי כמדיה יש אופי שלא דורש צילום או עריכה מקצועיים. זה לא אומר שלא נדרשת מחשבה, כמובן שכן. אני הייתי מתחיל עם סטוריז שמראים רגע מעניין או מצחיק שקשור לעסק שלכם. תחשבו על סיפור קטן, משהו שאם תספרו לחבר תתחילו במילים ‘תשמע קטע’… התייחסו לסטורי כאל כל מדיה שיווקית אחרת, הציגו מוצר או שירות והסבירו איזה בעיה הוא פותר, הוסיפו קריאה לפעולה בסוף.

נצלו את הזמינות של הסטורי ואת העובדה שהוא יעלם כדי לעלות כל מיני הצעות קצרות טווח. נניח מבצעים שונים לחגים או כל מיני פעילויות שקשורות לארועים שונים. אתם יכולים אפילו לערוך סדרה של סטוריז כאשר אחד מקשר לשני: נניח להציע לצפות בסטורי של מחר כי יהיה בו מוצר בהנחה גדולה. אם יש לכם בעסק טיפוסים מצחיקים למשל, תנו להם לככב! זכרו את הכלי הזה והיו מוכנים להשתמש בו גם באופן ספונטני. ולבסוף – עקבו אחר עסקים אחרים שמפרסמים סטוריז, יהיו יותר ויותר כאלו עם הזמן. זו קרקע חדשה כאמור וצריך להשאר עם היד על הדופק לגבי מה שניתן לעשות.

אז יאללה, לכו לפרסם בפייסבוק את הסטורי הראשון שלכם, אל תחששו יותר מדי מלפשל, מחר הוא כבר ימחק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן