שיווק עסקים קטנים בפייסבוק

שיווק עסקים קטנים בפייסבוק יכול להיעשות בכמה דרכים שונות : דרך פתיחת דף עסקי, שיווק ממומן (מודעות פייסבוק) או פרסומים בתוך קבוצות פייסבוק. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך כולן נועדו להגבר את החשיפה של העסק בפייסבוק ולהשיג עוד לקוחות פוטנציאלים.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

דף פייסבוק של עסק קטן כולל בדרך כלל את הפרטים המקומיים אודותיו,הטלפון שלו, הכתובת (והמקום שלה על גבי המפה) או את פרטי אתר האינטרנט שלו (אם לא מדובר בעסק מוחשי). כמו כן, גולשים שמבצעים Check In לעסק נרשמים במונה הכניסות של העסק. זוהי הדרך הזולה ביותר שלמעשה לא עולה כסף לצבור קהל יעד (אוהדים) ולכן היא מתאימה לעסקים קטנים שהתקציב שלהם מוגבל. מצד שני, רק גולשים שמבצעים אינטראקציה עם הדף כמו למשל אלו שמגיבים לפוסטים או נכנסו לדף מיוזמתם (כלומר, לא הסתפקו בסימון לייק), יראו את הפוסטים של הדף באוסף החדשות שלהם.

פייסבוק מאפשרת לכל בעל דף לראות תובנות אודות הדף כמו למשל הפוסטים הנצפים ביותר, אלו שהגולשים ביצעו איתם הכי הרבה אינטראקציות ומידע דמוגרפי על הגולשים (גיל, מגדר ואזור מגורים). בנוסף לכך, ישנה אפשרות ליצור קשר ישיר עם הגולשים דרך הודעות פרטיות (הודעות מסנג’ר) ואפילו להציג בדף את המוצרים השונים שהעסק מוכר ואת המחירים שלהם (המכירה עדיין מתבצעת דרך אתר האינטרנט של העסק או הגעה פיזית אליו).

בכל אופן, כדי למשוך את הגולשים לשתף את הפוסטים עם חברים שלהם או על גבי הקיר האישי, מומלץ ליצור פוסטים בלתי שגרתיים או עם תמונות מעניינות, גם אם המטרה היא בסופו של דבר למשוך את תשומת ליבם של הגולשים למוצרים מסוימים. למשל, אם רוצים למכור מערכת ממוחשבת לניהול חשבונות, אפשר להציג תמונה של אדם טובע בין דפים וקלסרים ולכתוב “עשה לעצמך טובה ועל הדרך תוכל גם להציל כמה עצים – עבור למערכת ממוחשבת עוד היום…” .

פרסום ממומן בפייסבוק (מודעות פייסבוק)1469925800_Facebook

פרסום מודעות ממומנות בפייסבוק הוא גם כלי נוח לשיווק עסקים קטנים בפייסבוק, במיוחד בגלל העובדה שהן מסוגלות להגיע לקהל יעד ממוקד מאוד וכך לאפשר לעסק להשקיע כסף רק בגולשים שיש סיכוי גבוה שיביאו לו המרות. למשל, אפשר לבחור להציג מודעות רק לגולשים שכבר ביקרו באתר האינטרנט של העסק או אפילו לקחת רשימת לקוחות קיימת שכבר קנו מן העסק בעבר (לדוגמה, על בסיס דואר אלקטרוני). למידע נוסף על פרסום בפייסבוק.

גם עסק שאין לו את המידע הזה, יכול לפלח את הגולשים לפי תחומי עניין, התנהגות (למשל, נוסעים מתמידים או כאלו שחזרו לאחרונה מחו”ל),  גיל, אזור מגורים ואפילו קרבה גאוגרפית לעסק עצמו. למידע נוסף על שיווק בפייסבוק.

בעזרת המודעות עצמן אפשר לשלוח את הגולשים לדף העסק בפייסבוק או לאתר שלו, לקבל הוראות הגעה לעסק או למלא טופס ליד בתוך פייסבוק עצמו (בלי צורך בעמוד נחיתה חיצוני). מבחינת תקציב, פשוט צריך לקבוע את התקציב היומי לכל יום (למשל, 20 ₪ ליום) ופייסבוק כבר תדאג להציג את המודעות בצורה האופטימאלית ביותר האפשרית. חשוב לציין שכרגע התחרות בין המפרסמים השונים בפייסבוק היא נמוכה יחסית מאשר במערכות אחרות של פרסום ממומן (כמו Adwords) ולכן מקבלים יותר חשיפות של מודעות בעבור אותו גודל תקציב.

שיטת הגרילה – פרסום דרך קבוצות פייסבוק

שיווק עסקים קטנים בפייסבוק לא חייב להתבצע דרך הכלים המסורתיים ולמעשה אפשר לבצע גם פרסום “גרילה” בקבוצות דיון של פייסבוק. יחד עם זאת, הפרסום צריך להיות חכם ובצורה ממוקדת. כלומר, על בעל העסק להבין במה עוסקת הקבוצה וכיצד הוא יכול לתרום לה מבחינת הידע שלו. כך הוא יוכל “להחדיר” פרסום של מוצרים ושירותים שונים שלו כאשר גולשים יבקשו עזרה או המלצה על מוצר מסוים. אפשר אפילו לפרסם מבצעים ואירועים בלעדיים לחברי הקבוצה, אך חשוב לעשות זאת תוך כדי גילוי נאות ורצוי גם ליידע את המנהלים לפני שמעלים פוסט כזה.

בסופו של דבר, לא צריך להיות מיליונר כדי לשווק את העסק הקטן שלכם בפייסבוק ועל ידי שימוש בכלים הנכונים, ניתן לעשות זאת בהשקעה קטנה יחסית שלא תכביד על תזרים המזומנים של העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן