קידום אורגני בפייסבוק

קידום אורגני בפייסבוק הוא למעשה הדרך בה אנחנו מבצעים פעולות מסוימות בפייסבוק מבלי להשתמש בפרסומות הממומנות של הרשת. למרות שהתפוצה האורגנית של פייסבוק אינה נרחבת כמו שהייתה בעבר, עדיין יש לא מעט דברים שאפשר לעשות על מנת לתת לכם או לעסק שלכם חשיפה אורגנית.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 054-8128881

פתיחת דף עסקי או דף מיתוגי לעצמכם

פתיחת דף עסקי היא הדרך הבסיסית ביותר לעשות קידום אורגני בפייסבוק. היתרון המרכזי שלה הוא שניתן להגיע לקהל ממוקד יחסית של אוהדים ולשגר אליהם מסרים שיווקיים מבלי להשקיע כסף. החיסרון הוא שלא כולם יודעים איך להשתמש בדף בצורה נכונה:

דברים טכניים שניתן לבצע

ראשית כל, יש לכם את תפריט נתוני שימוש דרכו ניתן לראות בדיוק כמה אוהדים נחשפו לכל פוסט וכך אפשר ללמוד אילו סוגי פוסטים מוצלחים יותר מאחרים (עמדו עם העכבר על הפס הכתום תחת תפוצה כדי לראות כמה מן החשיפה היא אורגנית וכמה בתשלום).

דבר שני, תחת תפריט התראות ישנה אופציה לשלוח את הדף לחברים שלכם וכך להגדיל עוד יותר את מספר האוהדים.

שלישית, אפשר לסדר את הלשוניות של הדף בצורות שונות ולהוסיף להן אפליקציות כמו סקרים, תחרויות, אוספי תמונות מרשתות חברתיות אחרות (כמו פליקר או פינטרסט) וכך הלאה. האפליקציות הללו עוזרות לתת לדף שלכם טאצ’ ייחודי ולהפוך אותו לסוג של מיניסייט.

תזמון הפוסטים : תחת נתוני שימוש -> פוסטים תוכלו לראות מתי האוהדים שלכם מחוברים וכך לתזמן את שליחת הפוסטים לשעות אלו (בניגוד לעבר, כבר לא צריך אפליקציה חיצונית שתעשה זאת עבורכם)

סוגי הפוסטים שמעליםקידום אורגני בפייסבוק

אחד הנושאים החשובים בנושא של קידום אורגני בפייסבוק הוא שחשוב להעלות סוגי פוסטים שונים כמו למשל תמונות ייחודיות (לא ממאגרי תמונות) וממים, קטעי וידאו שצילמתם, סקרים, ידיעות מן העיתונות, פרסומים מן האתר שלכם וכך הלאה. פוסטים פרסומיים ממש יכולים להיות טובים, אבל אל תשתמשו רק בהם.

לגבי טקסטים, רצוי שיהיו קצרים וממוקדים על מנת להעביר את המסר השיווקי ביעילות. טקסטים ארוכים יותר מתאימים אולי לדיונים בקבוצות (ראו בהמשך). לא פחות חשוב לדעת באיזו קבוצת גיל ומהם המאפיינים הדמוגרפים של רוב האוהדים שלכם (דבר שאפשר לראות בקלות דרך תפריט נתוני שימוש -> אנשים), כך תוכלו לדעת באיזה סגנון ואופן כדי לכם לכתוב : קליל, רשמי, הומוריסטי וכך הלאה.

שימוש בקבוצות

שימוש בקבוצות היא דרך נוספת ויעילה למדי לפרסם את עצמכם ועל ידי כך לבצע קידום אורגני בפייסבוק. העניין הוא שזה לא תמיד כל כך טריוויאלי וברוב המקרים לא תוכלו לפרסם בקבוצה עצמה באופן רגיל בלי לעבור על החוקים שלה. לכן, נסו לשתף פעולה עם המנהלים ולתת לגולשים משהו בחזרה כמו למשל ארגון אירועי השקה, דוגמיות חינם או הנחות ומבצעים מיוחדים רק לחברי הקבוצה.

עבודה בפייסבוק

שימוש בקיר האישי שלכם

שימוש בקיר האישי שלכם היא דרך לא כל כך מומלצת לפרסם את עצמכם באופן ישיר למרות שהרבה עושים בה עדיין שימוש כדי לזכות בחשיפה בקרב החברים שלהם. הבעיה הראשונה עם הדרך הזו היא שפייסבוק בעצמה לא כל כך אוהבת אותה, ולכן עלולה לסגור את החשבון. הבעיה השנייה היא שקשה לפלח בדיוק לאילו חברים הפרסום יישלח וכך אתם עלולים לגלות שאנשים עושים לכם Unfriend  (תפסת מרובה לא תפסת).

במקום זאת, אם אתם בעלי מקצעות חופשיים כמו עורכי דין למשל, נסו לתת עצות למי שמעלה שאלות רלוונטיות בקיר שלו. אם הגולשים יאהבו את מה שאתם כותבים, הם כבר יבדקו את הפרופיל שלכם בעצמם וכך תקבלו פרסום חינם (בתנאי שהגדרתם כמובן איפה אתם עובדים ומה המקצוע שלכם)

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

מאגרי תמונות מומלצים

מאגרי תמונות מומלצים

מאגרי תמונות מומלצים: המובילים ברשת קצרים בזמן? החלטתי להתחיל עם התכלס 🙂 אלו המאגרים המובילים ביותר, שאנו עושים בהם שימוש יומיומי. שיווק בפייסבוק מדבר אליך?

קרא עוד »
מאגרי תמונות מומלצים

איך לקדם אתר לימודים

נערים ונערות רבים מוצאים את עצמם עומדים בפני צומת דרכים לאחר השירות הצבאי. לאחר כל השנים בהם הם היו במסגרת מסודרת, אם במהלך הלימודים בבית

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן