קידום מוצרים בפייסבוק – איך עושים זאת נכון?

איך עושים קידום בפייסבוק? שיווק וקידום מוצרים וחנויות בפייסבוק אינו שונה בהרבה מקידום של מותגים או שירותים, אך יש מספר כלים ייעודים אותן פייסבוק נותנת לנו על מנת להקל על המלאכה :

בחירת הדף מהסוג הנכון

בעיקרון יש שלושה סוגי דפים שמתאימים לחנויות או קידום מוצרים בפייסבוק, ועלינו לבחור בדף המתאים ביותר :

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

דף מוצר קלאסי – כולל רק תיאור קצר ואתר אינטרנט

דף של חנות שהיא עסק מקומי – כולל את כל הפרטים אודות העסק : טלפון, כתובת מפה ואפילו ביצוע Check In

דף של חנות וירטואלית (אתר אינטרנט) – כולל תיאור קצר, אתר אינטרנט וכתובת דואר אלקטרוני

בכל מקרה, בכל סוג דף שלא בוחרים, ניתן להוסיף כפתור “לקנייה” עם קישור לכתובת אינטרנט.

הוספת מקטע חנות לדפים קיימים

הוספת מקטע חנות מאפשרת לכל דף לבנות לעצמו קטלוג מוצרים הישר מתוך פייסבוק אפילו אם אין לו אתר. לאחר מכן ניתן להוסיף לחנות מוצרים שונים, כולל תמונה או סרטון על כל פריט, שם, מחיר ותיאור ייחודי. אחר כך אפשר לתייג מוצרים בפוסטים ממש כמו כל סוג תיוג אחר או להדגיש מוצרים מסוימים על פני אחרים וכמובן לשתף את המוצר עם אחרים.

יש לציין שהמכירה עצמה אינה מתקיימת דרך פייסבוק, אלא באמצעות שליחת הודעה פרטית במסנג’ר אל מנהל הדף. לכן, אם רוצים לבצע מכירת מוצרים בצורה אוטומטית או חצי אוטומטית עדיין צריך חנות וירטואלית, אתר ייעודי או אפליקציה.

3. הוספת קטלוג חיצוני מאתר אינטרנט או אפליקציה למודעות הממומנות של פייסבוק

תכונה זו של מנהל המודעות מאפשרת להעלות קטלוג מוצרים שלם אל פייסבוק ולמכור מוצרים ספציפיים דרך המודעות בהתאם לקהל היעד שהוגדר במסע הפרסום (למשל, גברים המתעניינים במכוניות בני 20 עד 35 או קהל יעד מותאם אישית שנלקח ממאגר לקוחות קיים). קידום מוצרים בפייסבוק באופן כזה הינו מורכב יחסית מבחינה טכנית, אך הוא גן האפקטיבי ביותר.

על מנת לעשות זאת יש להשתמש בחשבון Business Manager וב – Power Editor (או לפנות לשותפי שיווק של פייסבוק) המאפשרים לשלוט בכמה קבוצות מודעות בו זמנית ולחלק הרשאות ניהול לכל קבוצה בנפרד. את הקטלוג עצמו מעלים דרך קובץ נתונים (כמו למשל קובץ אקסל) הכולל את שם המוצר, תמונה שלו, קטגוריה, מצב (חדש, משומש) ודף נחיתה אופציונלי.

לאחר מכן יש להעלות לאתר את הפיקסל של פייסבוק שמאפשר לעקוב אחר מכירת מוצרים והמרות בתוך האתר. כך למשל, מי שהתעניין ברכישת מחשב נייד דרך האתר, אך לא קנה אותו לבסוף, יראה מודעה מיוחדת המופנית רק אליו ומציעה לו מבצע מיוחד על אותו מחשב. המודעות הדינאמיות גם דואגות לכך שלא יופיעו פרסומות למוצרים שכבר לא קיימים במלאי ושיהיה ניתן לעקוב אחרי קנייה שהתחילה במכשיר אחד (למשל בסמארטפון) והסתיימה במכשיר אחר (לדוגמה, מחשב אישי).קידום מוצרים בפייסבוק

4.מכירה דרך קבוצות

מכירה דרך קבוצות דומה מאוד למכירה דרך עמודי פייסבוק, רק שבתוך הקבוצות כל אחד יכול להציע פריט למכירה ולהוסיף מחיר, תיאור, תמונה ואזור מכירה. נכון, זו לא דרך אידיאלית למכור מוצרים, אבל היא יכולה להיות טובה אם רוצים להיפטר מסטוקים גדולים של אותם מוצרים שיושבים לדוגמה במחסן.

קידום מוצרים דרך פייסבוק – טיפים נוספים

  • חשבו על מה המוצר יכול לתת לגולשים שלכם ולא רק על התכונות הטכניות שלו. לדוגמה, בנוסף לצירוף המפרט המלא של מחשב נייד, תוכלו לציין שמדובר במחשב נייד שמתאים לאופיס וגלישה באינטרנט במחיר זול במיוחד.
  • תמיד השתמשו במדיה עשירה כמו תמונות וקטעי וידאו של המוצר עצמו מכמה זוויות. אל תיקחו תמונה שמצאתם במאגר תמונות מכיוון שהגולשים יידעו שמדובר באילוסטרציה בלבד
  • שירות לקוחות : גם בפייסבוק צריך לדעת איך לבנות שירות לקוחות טוב – ענו בסבלנות ובאריכות לכל מי שמתעניין במוצר והבטיחו לו שתחזרו אליו אם אתם צריכים לוודא מידע נוסף.
  • מכיוון שרוב הפרטים הלוגיסטיים כמו ההובלה והאריזה נופלים עליכם, וודאו לתעד אותן דרך דואר אלקטרוני או הודעת מסנג’ר כדי שלא יהיו אי הבנות ועוגמת נפש אל מול הלקוחות.
  • תנו את המוצר להתנסות לגולשים שיש להם בו צורך אמיתי על מנת שהם ימליצו עליו לאחרים. הסיכוי שמישהו יקנה מוצר שחבר שלו המליץ לו עליו, גדולים הרבה יותר מאשר שהוא ייקנה מוצר דרך פרסומת או מישהו זר.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן