מה זה חנות וירטואלית? מעודכן לשנת 2021

אם תחפשו בגוגל את הכותרת הזו, תגלו שהתוצאות הראשונות עוסקות בחברות המציעות שירותים לבניית חנות וירטואלית, מידע על הקמת חנות וירטואלית ועל ההבדלים בין חנות וירטואלית לחנות “רגילה” (פיזית). בעוד שכל התוצאות האלה מספקות מידע הכרחי טרם הקמת החנות, מאמר זה עוסק במתן תשובה פשוטה לשאלה פשוטה – מה זה חנות וירטואלית?

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

חנות וירטואלית הינה פלטפורמה אינטרנטית, המאפשרת לבתי עסק למכור מוצרים ושירותים באופן מקוון, ללא הגבלת מרחק או מיקום גיאוגרפי, כלומר, ניתן למכור מוצרים או שירותים ללקוחות בכל רחבי העולם.

אופן הניהול והתפעול של חנות וירטואלית לא מאוד שונה מזה של חנות פיזית. חוץ מהעניין של הפיזיות, כמובן. בניהול חנות פיזית דורש מעקב אחר הפרסום והמוניטין של החנות, מלאי המוצרים, אספקה של מוצרים חדשים, קיום מבצעים, שמירה על קשר עם לקוחות ועוד. בדיוק כך גם בניהול החנות הוירטואלית.

הלקוחות מכירים את החנות, שומעים על מבצעים, מדפדפים בין המוצרים השונים שקיימים במלאי ומבצעים את הרכישה. ההבדל העיקרי הוא בהחלט המפגש הפרונטאלי של בעל החנות עם הלקוחות, שלא מתקיים בחנות הוירטואלית, ומאפשר ללקוחות “להיכנס” לחנות מכל מקום ובכל שעה שירצו (בזמן שממתינים בתור, במהלך הפסקת הצהריים ביום עבודה, או מסלון ביתם).  

בעל החנות הוירטואלית יכול לבחור אם ברצונו לתפעל את החנות באופן עצמאי, מה שמאפשר לו לבחור את הכללים תחתם החנות תפעל (המוצרים שימכור, הלקוחות להם ימכור, תנאי המכירה וכו’) או לפעול כחלק משוק מקוון (כמו למשל eBay או Amazon), שם הוא אינו דואג להבאת הלקוחות, אך כפוף לכללי השוק (המוצרים שמותר למכור, שעות הפעילות וכו’). בנוסף, ניתן למכור גם ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק ואינסטגרם, באמצעות פתיחת חשבונות עסקיים.

לא צריך להיות מומחה גדול בתחום כדי לראות את המגמה העולה של קניות ברשת, מגמה שהתחילה עוד לפני שפרצה מגפת הקורונה לחיינו, ורק ממשיכה לנסוק ולצבור תאוצה מאז. כיום ניתן לרכוש כל מוצר שרק תחשבו עליו ברשת, ועוד ועוד רשתות מרחיבות את שירותיהן ומציעות את האפשרות לרכוש באופן מקוון (דוגמת איקאה, רשת חנויות הנוחות Yellow ועוד) וכן מספקות את שירות המשלוחים.

אם כן, התשובה לשאלה “מה זה חנות וירטואלית?” היא פשוטה. כשמה כן היא, זו חנות המאפשרת מכירה של מוצרים ושירותים במרחב הוירטואלי, כלומר באינטרנט. היא מאפשרת לבעל החנות למכור את מוצריו ושירותיו ללקוחות בכל רחבי העולם בצורה נוחה ויעילה ומסייעת במיוחד לבעלי עסק בתקופת הקורונה לשמור על פרנסתם.

עם זאת, חנות וירטואלית נכנסת תחת מונח רחב הרבה יותר, “מסחר אלקטרוני“, המתייחס לכל מה שקשור ברכישה או מכירה של מוצרים או שירותים באופן מקוון. קיימים סוגים שונים של מודלים עסקיים שנכנסים תחת המונח “מסחר אלקטרוני”, הלוקחים בחשבון את סוג המוצר הנמכר, האוכלוסייה עבורה נמכר המוצר והאופן בו הוא נמכר, וכן מתקיימת חלוקה בהתאם לסוג המוצר אותו מוכרים (האם מדובר במוצר פיזי, מוצר אלקטרוני, שירות ועוד). עולם זה הוא רחב וכולל בתוכו תת קטגוריות, תת מושגים, סוגים שונים ועוד, עליהם תוכלו לקרוא במאמרי ההמשך, כמו גם על השלבים בהקמת החנות, הגורמים שיש לקחת בחשבון טרם הקמת החנות, אופן שמירת הקשר עם הלקוחות במרחב הוירטואלי ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

ביטוח לאופנוע

כמה עולה ביטוח לאופנוע

ביטוח לאופנוע הוא יקר יותר מאשר ביטוח לרכב או כלי נסיעה אחר. בגלל הסיכוי הגבוה של נהגי אופנועים לתאונות, הם נדרשים לשלם הרבה יותר על

קרא עוד »

קידום אורגני לאתרי וורדפרס

קידום אתרים הייתה, עדיין וכנראה גם תמשיך להיות טכניקת הפרסום המובילה בעולם השיווק הדיגיטלי בשנים הקרובות. מנוע החיפוש של גוגל רק הולך ומשתכלל והתחום שמושקעים

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן