שיווק שותפים: מה זה וכל מה שחשוב לדעת בנושא

אם פתחם את המאמר הזה אני מניח שאתם סקרנים ושאפתנים. האינטרנט מציע הרבה מאד הזדמנויות להצליח ושיווק שותפים יכולה בהחלט להיות הזדמנות שכזאת. הכנתי לכם כאן מדריך מקיף. אלו הנושאים שנסקור בו:

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 054-8128881

● הסבר קצר על איך זה עובד
● גזור ושמור – התכניות הנפוצות
● לא להתבלבל – מה בדיוק ההבדל בין AFFILIATE MARKETING לבין MARKETPLACE?
● תכלס – טכנית, איך מתחילים לעבוד?
● תוכניות שונות של שיווק שותפים
● האם זה בשבילי? (אולי כן)

אני תמיד מפרסם מאמרים בתקווה שמישהו באמת יעזר בהם ויצליח. אשמח לדעת בתגובות או בשיתופים מה דעתכם על שיווק שותפים והאם ואיך המאמר הזה עזר לכם. יש הרבה דברים לעבור עליהם אז ניגש מייד לעניינים.

שיווק שותפים בפסקה

שיווק שותפים לא מתייחס בשום צורה לשותפות של ממש בין המשווק לספק המוצר או השירות. האמת היא שהתרגום מאנגלית השתבש מעט. Affiliate Marketing צריך היה להיות משהו כמו ‘שיווק שליחים’ או ‘שיווק סניפים’ או אפילו ‘שיווק חברים’. זה נשמע מעט מצחיק, אני יודע, אבל זה הפירוש המדויק של המונח מאנגלית וסביר להניח שהוא לא הומצא בעברית ותורגם בשוגג לאנגלית.

כל ההקדמה הזו היא בשביל לחדד נקודה עקרונית: אני פריק של בלשנות… לא, היתה עוד נקודה, ובכן: שיווק שותפים נעשה על ידי גורם משווק (אולי אתם) שלא קשור בשום צורה לגורם אותו הוא משווק. תהליך השיווק עובד הפוך ממה שאנחנו רגילים לו בדרך כלל. התהליך הקלאסי הוא שיש חברה שמוכרת מוצר או מספקת שירות, היא פונה לגורם שיעזור לה לשווק אותו, חברת פירסום נניח, והם יוצאים בקמפיין. בשיווק שותפים התהליך הפוך. מישהו קם בבוקר ואומר ‘בא לי לשווק משהו, בוא נראה מה אני יכול לשווק’ (אני מפשט את הדברים). אם תחליטו להפוך למשווקים בשיטת השותפים, אתם תצטרכו ליזום התקשרות עם הגורם שצריך שיווק וגם לקבוע איך לעשות זאת. במילים אחרות, אתם אחראים על ה’קמפיין’. בקיצור – תעשו מה בראש שלכם, הכל טוב, כל עוד אתם שולחים קונים.

אני טורח ומדגיש את כל זה כדי להראות לכם ש’נטל היזמות’ כאן הוא עליכם. אתם תצטרכו להיות יצירתיים ולקבל החלטות. אם תפעלו נכון, תרוויחו.

גזור ושמור – תוכניות שיווק שותפים נפוצות

ריכזתי לכם כאן תכניות שיווק שותפים נפוצות. אני שם את זה כבר בהתחלה כדי שזה יהיה לכם מול העיניים ותוכלו כבר לטעום במה מדובר. בהמשך הרשימה הזו תועיל לכם בחיפושים אחר תוכנית השותפים שמתאימה לכם.

● Wesell
● Clickon
● Sekindo
● Clickbank
● CJ Affiliate

אלו הן חברות שמרכזות תכניות שיווק שותפים. ניתן לחפש תוכנית לפי נושא או תגמול או עוד פרמטרים נוספים. שימו לב שישנן עוד תוכניות בהן מתקשרים ישירות עם החברה שמציעה את ה- AFFILIATE, כגון אמזון או BOOKINGS.COM, נגיע לזה בהמשך.

לא להתבלבל – מה ההבדל בין AFFILIATE MARKETING לבין MARKETPLACE?

יש הרבה משווקים שפועלים בעיקר באחת משתי הזירות העיקריות: איבאיי ואמזון. מי שמוכר בזירות האלו הוא אחראי בעצמו למכירה, הוא המוכר. רבים ממי שעושים זאת לא ראו מעולם את המוצרים שלהם. יש כאלו שמשתמשים בשירותי דרופשיפינג למשל. זהו שירות בו צד שלישי אחראי על אספקת המוצר או השירות. ניתן להרוויח יפה מאד בזירות הללו אבל יש בשיטת העבודה הזו הרבה בעיות. כל הבעיות מתחילות ונגמרות בעובדה שמי שמשווק הוא גם המוכר. הספק של המוצר אחר לשלוח את המוצר? הטענות יהיו כלפייך. המוצר פגום? הטענות כלפייך. אפילו אם הלקוח טוען בשקר שהמוצר הגיע פגום או באיחור אתה בבעיה. הדירוגים של הלקוח מאד חשובים וכל הכוח נמצא בידי הפלטפורמות. ישנם מקרים רבים שחשבונות מצליחים שנבנו בעמל רב, נמחקו על ידי אמזון או איבאיי בשל טעויות קטנות ביותר.

תכניות שיווק שותפים מאפשרות לך להתרכז רק בשיווק. אתה לא צריך לדאוג לכלום, לא למשלוח, לא לאיכות המוצר, לא לגביה, לא כלום. רק תדאג להביא לקוחות. אתה יכול למשל למכור מוצרי אלקטרוניקה באמזון, או לשלוח לקוחות לרכוש אוזניות ולקבל עמלה על הרכישה שלהם. זה הבדל תהומי.

תכלס – טכנית, איך מתחילים לעבוד?

פשוט מאד, עקבו אחר השלבים האלו בכדי להתחיל את דרככם בעולם שיווק השותפים:
1. סרקו את הרשימה של תכניות השותפים והחליטו על תוכנית שמתאימה לכם.
2. העלו לאוויר: בלוג, דף פייסבוק, סרטון יוטיוב או אפילו קמפיין אד-וורדס (אפרט על הכל בהמשך)
3. צרו קישור לתכנית מאחד המקומות לעיל
4. קשרו את חשבון הפייפאל שלכם לתכנית
5. קדמו את עצמכם
6. חזור למס.1

היופי בשיטה הוא שאתם יכולים ליצור עוד ועוד הפניות לתוכניות שותפים רבות ככל העולה על רוחכם. התהליך שמתואר כאן לא סתם מסתיים ב’פקודת REPEAT’. ממש כמו מקרים רבים בשיווק באינטרנט (אד-וורדס או דפי נחיתה למשל) גם כאן נדרשת אופטימיזציה של הנכסים ‘תוך כדי תנועה’. לעיתים תגלו שמאמר שכתבתם או וידאו שיצרתם משתלם יותר בהפניות לתכנית שיתוף אחרת וכדאי לשנות את הלינק.

להלן רשימה של הפלטפורמות השונות אותן ניתן לנצל לטובת יצירת קישורים לתוכניות שיתוף שותפים שונות:

1. אתר אינטרנט – הכי פשוט ולפעמים הכי טוב. ניתן לכתוב מאמרים שנותנים תוכן לרוכש פוטנציאלי על נושאים שאתם חושבים שתוכלו לקדם בגוגל. יש כל-כך הרבה טרנדים ומוצרים חדשים: כמוסות כורכום, פסלונים אישיים בהדפסת תלת-מימד או רחפני סלפי. בטח עד שתקראו את זה זה יהיה נדוש אבל תדעו ילדים, ככה סבא הכיר את סבתא שלכם – הוא הראה לה את רחפן הסלפי שלו. ואיך בדיוק הוא רכש אותו? הוא שוטט באינטרנט ונפל על בלוג בנושא.
2. יוטיוב – נסעתם לחו”ל? תעשה סרטון שמראה בדיוק את החנות של החלפן כספים האיראני ההוא בבודאפסט (אמיתי לגמרי דרך אגב), תן גם המלצה למלון שלך (לא להגזים בתיאור, שיהיה אמיתי) ושים לינק בתגובות לBOOKING (יש להם תכנית שותפים כמובן). סרטון כזה יכול להיות נצפה עשרות אלפי פעמים בעונה ולספק לך טפטוף קטן של מזומנים.
3. פייסבוק – יש הרבה דרכים לעשות שיווק שותפים מהפייס. אפשר להקים קבוצה למשל ולתת כל מיני המלצות. חלק מההמלצות יהיו של מוצרים בשיווק שותפים. דרך נוספת מתאימה לתכניות עם מתח רווחים גבוה יותר. אתם יכולים לשלב את ההמלצה בשיחות שונות על הנושא (בבקשה לא כהספמה אלא כשיחה).
4. גוגל אד-וורדס – אתם יכולים להתמקצע כל-כך ביצירת מודעה ספציפית למוצר או שירות עד שפשוט תפרסמו אותו על חשבונכם וקחו את החזר ההשעה והרווח על התנועה שאתם שולחים. אתם תצטרכו להיות מאד אקטיביים ומאד מחושבים. היתרון של השיטה הוא שברגע שעליתם על מוצר וקמפיין שיוצרים רווח קטן, אתם יכולים להעלות את תקציב הפרסום וכך באופן מיידי לייצר עוד תנועה ועוד רווח.

להלן רשימה (חלקית, רק לטעימה) של תכניות שיווק שותפים והסבר קצר עליהן:

1. גוגל אד-סנס – העקרון כאן מאד פשוט, אתפ מקצים שטחי פרסום באתר שלכם ונותנים לגוגל למלא אותם במודעות. זה יכול להיות כלי רווחי במאמץ לא גדול אם אתם מביאים תנועה איכותית לאתר בנושא ‘טוב’ (פיננסים, תיירות למשל). זה יכול לעבוד גם אם יש באתר שלכם המון תנועה אבל פחות איכותית. היתרון כאמור הוא שגוגל מבצעים את האופטימציה הדרושה מבחינת תוכן ומשדכת לכם תמיד תוכן רלוונטי שמשלם כמה שיותר.
2. סקינדו – תכנית שיווק שותפים מאד נפוצה בישראל. התכנית מתגמלת לפי קליק או לפי כמות הפעמים שהמודעה נחשפה.
3. התכנית LEADIM4U היא גם ישראלית. למרות שהיא מתעסקת בנושאים ספציפיים יותר, היתרון שם הוא שהיא מאפשרת התקשרות עם תכניות בחו”ל.
4. קליקבנק – רשת שמתמחה במוצרים דיגיטלים. הרשת הביןלאומית היא עצומה וכוללת קורסים-און ליין, ספרים דיגיטלים, מוזיקה וכדומה.
5. אמאזון – אין צורך להסביר מי זו אמאזון אבל יש כן צורך להדגיש – הפוטנציאל כאן הוא עצום. ניתן לשלוח גולש כדי שירכוש פריט בדולר ולקבל עמלה על כל הרכישה שלו מאותו סשן, גם אם בסוף הוא יצא עם אלף דולר רכישות.

האם ולמי זה משתלם?

כנראה לא כל אחד בנוי לשיווק שותפים. רוב מי שיתחיל את זה כנראה ישבר לפני שהתחיל לראות מזה רווחים. אם אתם ניגשים לפרוייקט כזה, לדעתי הדרך הנכונה היא להציב יעדים. היעד הראשון יהיה הכי קשה להשגה והכי משמעותי לגבי ההמשך. נסו לייצר 50$ ראשונים. ברגע שהגעתם לשם הכפילו ב2 את היעד. חזרו על התהליך רק כמה פעמים ספורות ולכו לבחור את הצבע של הלמבורגיני שלכם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

מאגרי תמונות מומלצים

מאגרי תמונות מומלצים

מאגרי תמונות מומלצים: המובילים ברשת קצרים בזמן? החלטתי להתחיל עם התכלס 🙂 אלו המאגרים המובילים ביותר, שאנו עושים בהם שימוש יומיומי. שיווק בפייסבוק מדבר אליך?

קרא עוד »
מאגרי תמונות מומלצים

איך לקדם אתר לימודים

נערים ונערות רבים מוצאים את עצמם עומדים בפני צומת דרכים לאחר השירות הצבאי. לאחר כל השנים בהם הם היו במסגרת מסודרת, אם במהלך הלימודים בבית

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן