5 טיפים (שבאמת עובדים) להתמקצעות בקריאות לפעולה

קריאות לפעולה נמצאות בכל מקום ברשת. כל מודעת באנר, פוסט של בלוג ומאמר תוכן יציגו בסופם הנחייה להקלקה. כאשר כותבים בתחום האונליין, אנו לא רק רוצים ליידע ולבדר את הגולשים, אלא גם רוצים להנחות אותם בנוגע לצעד הבא שעליהם לעשות – באופן הברור ביותר.

שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!

רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 052-9095407

דרך בדיקות, ניסוי וטעייה ויותר מעשור של ניסיון, התמקצעו הצוותים של Wix בשיטות העבודה הטובות ביותר ליצירת קריאות לפעולה, ובעיקר למדו מה לא עובד.

מומחי Wix נצמדים לקווים מנחים, עליהם נפרט בהמשך מאמר זה, ובכך מבססים סגנון עקבי ויציב לכתיבת קריאות לפעולה מוצלחות. קווים אלו עוזרים לפשט ולייעל את הפעולה, לייצר בהירות לקהל הגולשים, ויותר מהכל, משיגים הקלקות.

לפניכם, מבט מבפנים על מספר עקרונות מנחים ליצירת קריאות לפעולה אפקטיביות.

1. אל תכתבו ׳הקליקו כאן׳

למרות שקריאה לפעולה אמורה להיות ברורה ותמציתית ככל האפשר, מומחי Wix מצאו שהשימוש בניסוח זה אינו מוצלח כיוון שהוא אינו מספק סיבה להקלקה. במקום להשתמש בנוסח הקלאסי (והמשעמם) של קריאה לפעולה, ב- Wix מציעים לבחור בקריאות לפעולה המונעות מתועלת, ושמציגות לגולשים לאן הם מנותבים, למה כדאי להם להתקדם ואת הרווח שיקבלו מהקליק.    

2. הבעייתיות עם ׳עשו את זה ואת זה׳

טעות נפוצה שחוזרת על עצמה היא דחיסת רעיונות מרובים בקריאה לפעולה אחת. זה לא רק הופך את הקריאה לארוכה ומסורבלת, אלא גם יוצר בלבול בקרב הגולשים. אם אתם מבקשים ממבקרים לעשות 2 או 3 פעולות בקריאה אחת, הם לא ידעו איך לפעול או למה כדאי להם בכלל להקליק. 

יצירת קריאה לפעולה היא הנחייה אחת בלבד. אם אתם צריכים לספק מידע נוסף, עשו זאת בגוף הטקסט. פעולה זו תועיל גם לגולשים וגם לכם כאשר תרצו למדוד את האפקטיביות של הקריאה לפעולה שלכם. 

3. אמצו מילים מפעילות

שכנוע גולשים לפעול תלוי בגורמים רבים, החל ממידת האטרקטיביות של הצעתכם או מוצריכם ועד כמה מושך העיצוב והתוכן שיצרתם. קריאה לפעולה מוצלחת, בעלת אוריינטציה מפעילה, תיקח אותכם רחוק ותוביל את הגולשים שלכם להקליק, להתקשר או לשלוח דוא״ל. התחילו את הקריאה לפעולה שלכם עם פועל – מילת פעולה שתעזור למשתמשים להבין את התועלת שיקבלו מהקלקה.

4. התאימו את טון הדיבור לתוכן שלכם

קל מאוד לכתוב קריאה לפעולה חמודה, מצחיקה או שפשוט נראית טוב בתוך המרחב שהוגדר על ידי המעצב. אבל כדאי שהקריאה לפעולה תמשיך את הנרטיב שמוצג בשאר התוכן שלכם – ותעשה שימוש באותה שפה. אחרת, המשתמשים עלולים להתבלבל או להתעצבן ולנטוש את הדף מבלי לפעול. לכן, אפילו אם אתם מתפתים מאוד לנסח כל קריאה שלכם כך: ׳לשליטה עולמית הקליקו כאן׳, עדיף שתיצמדו לניסוח התואם את התוכן שלכם.  

5. אל תתאמצו למכור

כולנו חווינו רגעים בהם מישהו התאמץ מאוד למכור לנו משהו. סיטואציות כאלו גורמות לרובנו תחושת אי נוחות, ולרוב מותירות אותנו עם רושם שלילי מתמשך על המותג. יתרה מזאת, אנו מריחים את הייאוש בניסיון המכירה, מה שמנמיך את הסיכוי שאי פעם נרכוש דבר מה מהעסק המדובר.

ב- בניית אתרים על מערכת וויקס, אחד מערכי הליבה הוא ׳לספר׳ ולא ׳למכור׳. צוות המומחים שלהם מיישמים זאת גם באופן שבו הם כותבים את קריאות הפעולה שלהם. מטרתם היא לגרום למשתמשיהם לקבל החלטות על בסיס המוצרים שלהם, יתרונותיהם וכיצד הם מתוארים. הם גילו שניסיונות מכירה מוגזמים מובילים בקלות לתוצאות הפוכות, ומותירים את הקונים הפוטנציאליים עם תחושות של חשדנות ואי אמון.

ייתכן ותמצאו שהקריאה לפעולה ׳קנו עכשיו׳ ממש עובדת עבורכם, אך חשוב לא לשחוק אותה. במקום זאת, התמקדו בתועלת שיפיקו הגולשים שלכם. כלומר, ניתן להשתמש במילים אשר יוצרות תחושת דחיפות, במיוחד כאשר למוצר שאתם מקדמים יש תאריך תפוגה. כך, השימוש במילים כגון ׳היום׳ ו׳עכשיו׳ בקריאות לפעולה שלכם הוא הגיוני ובעל תועלת למשתמשים.    

לסיכום

האופן שבו אתם עושים שימוש בקריאות לפעולה תלוי במה שאתם יוצרים ומה אתם רוצים להשיג. עם זאת, היכולת למדוד את הקריאה לפעולה היא חיונית. כך תוכלו להבין מה גורם לגולשים שלכם לפעול ומה יוצר אינטראקציה נמוכה, מה עובד בשביל המותג שלכם ומה לא. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

קידום תחומים פיננסים באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להיות פופולרי במיוחד בשנים האחרונות. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשימוש הגבוה שכל אחד עושה ברשת האינטרנט בכל זמן נתון, כך שברגע שלעסק

קרא עוד »
קידום אתרי אוכל

קידום אתרי אוכל – דגשים חשובים

מאז ומתמיד אהבתם לבשל במטבח. למרות שכל הסובבים אתכם מנסים לשכנע אתכם ללכת לתוכניות ריאליטי ובישול בפורמטים השונים שיש כיום בטלוויזיה, אתם מסרבים כי מספק

קרא עוד »

קטגוריות

דילוג לתוכן