אחד מכלי השיווק שאני הכי אוהב הוא השיווק באמצעות תוכן. זהו כלי חזק ביותר שיכול לעבוד להשגת יעדי שיווק שונים בעסק שלנו. החל ממיתוג וכלה במכירה והכל תוך שהוא יוצר ערך אצל הלקוח עוד לפני שהוציא אצלנו שקל. קחו לדוגמא את המאמר הזה. אני מאד מתאמץ לכתוב לכם בצורה מעניינת על נושאים שיתנו לכם ערך רק מלקרא אותם. אני יודע שאם אכתוב דברי טעם ואם אביא אתכם לתובנות חדשות, אתם תעריכו את המקום הזה, האתר שלי. זה קצת שונה מסתם לחלק מתנות כגון כובע או עט. כאשר אנחנו מספקים תוכן ללקוחות פוטנציאלים או אפילו סתם לקהל הרחב קורים דברים נפלאים:
שיווק בפייסבוק מדבר אליך? כל מה שצריך זה להשאיר לנו פנייה ונחזור בהקדם!
רוצה משהו מהיר יותר? אפשר גם לחייג: 058-7969900
● אנחנו מבססים את עצמנו כברי-סמכא בנושא. מי שיודע לספק תוכן טוב מספיק בכדי ללמד, ניכר שהוא מקצועי וידע להתמודד עם אתגרים מורכבים. תארו לעצמכם נגריה שמחזיקה בלוג מדהים על נגרות. יש שם מידע על סוגי עץ וכלי עבודה ותכניות של מוצרים שאפשר להכין עם כלים ביתיים (אני לא נגר, אני סתם זורק…). דבר אחד כבר אפשר להגיד על הנגריה הזו – החברה מקצוענים.
● אנחנו מבססים את עצמנו כמי שחי את השוק. מי שמייצר תוכן משדר מעיין חדוות יצירה ועבודה. הוא משדר שהוא קם בבוקר בשביל לשרת את הלקוחות, שהוא מעורה גם בקהילה שיש מסביב לענף או באירועים מקצועיים. העסק שלנו הופך למרכז מקצועי מעודכן ופעמים רבות אפילו נקודת מפגש.
● אנחנו מושכים תשומת לב. אנחנו מגיעים לאנשים רבים שאולי אפילו לא יודעים שהם יוכלו להיות לקוחות פוטנציאלים שלנו. תוכן טוב יכול למשוך אנשים אל הפרסום שלנו במקום שהפרסום ירדוף אחריהם. תוכן אינפורמטיבי או מבדר מסמן לעולם שאנחנו קיימים כעסק ומגיע לקהלים רבים שסתם פרסומת לא היתה מגיעה אליהם.
● אנחנו יוצרים קהילה. תוכן יוצר סביבנו קהילה של לקוחות, לקוחות פוטנציאלים או אפילו אנשים שלעולם לא ירכשו אצלנו (תחשבו על האנשים הרבים שאוהדים את קבוצת המרוצים של פרארי למשל). הקהילה הזו היא בסיס נפלא למה שנוכל לתרגם בעתיד כהכנסות. הקהילה הזו תוכל לשמש אותנו בכדי להעביר מידע או לייעץ לחברים בה שפחות מבינים בנושא.
● אנחנו בונים את עצמנו כמותג. מיתוג טוב הוא כזה שמצליח להעביר את ערכי המותג ללקוחות ולקוחות פוטנציאלים. יצירת תוכן היא אולי הכלי החזק ביותר לעשות זאת. בהמשך ניגע בכמה דרכים ליצירת תוכן ונראה מה ניתן לעשות בנושא המיתוג גם.
● אנחנו מייצרים מכירות. מה רע בזה? תוכן טוב יכול לייצר לנו מכירות באופן ישיר. ישנם מאמרים שאני כותב שאנשים מאד מתרשמים מהם ובסוף משאירים פרטים שמובילים למכירה (שמובילה במקרה שלי להרבה מכירות של הלקוח, יש לציין…). אני חייב להדגיש שב’תוכן’ אני לא מדבר רק על מאמרים, נגיע לזה מיד.
● אנחנו הופכים את העסק למקום טוב יותר. התוכן שלנו יכול להיות מכוון גם אל העובדים שלנו. יכולות להיות לזה השפעות חיוביות רבות. התוכן יכול לשמש כמקור מידע והדרכה למשל. נושא אחר שמקובל לדבר עליו תחת ההגדרה ‘שיווק פנימי’ (INTERNAL MARKETING) הוא כל מה שקשור להנעת עובדים. לתוכן שלנו יכול להיות תפקיד משמעותי בהחדרת מוטיבציה ותחושת סיפוק אצל העובדים.
סוגי תוכן
את התוכן שמיוצר על ידי עסקים אפשר לבחון על ידי סקאלה שנעה בין שתי נקודות. בצד האחד נמצא מידע ובצד השני בידור. בואו נמנה כמה מסוגי התוכן הנפוצים והיעילים ביותר ונבחן בקצרה כל אחד מהם:
- סרטוני וידאו. זהו תוכן שיכול להיות גם בידורי וגם אינפורמטיבי. הזכרו למשל בסרטונים של רועי כפרי למילקי. אלו סרטונים שאנשים (כולל עבדיכם הנאמן) ממתינים לכל אחד מהם בכליון עיניים וצופים בו כמה פעמים. בסופו של דבר זו פרסומת, נכון, אבל התוכן הבידורי שם הוא המשמעותי.
כשזה מגיע לעסקים קטנים יותר, סרטונים טובים הם דווקא כאלו שמציעים ערך אינפורמטיבי. נניח מסעדה שמציעה מתכונים או טכנאי שנותן טיפים לשמירה על מכשירי חשמל. - מאמרים. מאמרים הם דרך נפלאה לספק אינפורמציה ולהשיג את כל הטוב שציינתי מקודם. אם מישהו גם מתבדר מהבדיחות שלי, זה רק יתרון. מכל היתר אני מבקש סליחה… מאמר טוב יכול לעשות לכם שירות לעסק לאורך שנים. למאמר כזה יש חיים משלו באינטרנט והוא יוכל להגיע לאנשים רבים שמחפשים אתכם. מאמר גם יכול להתפרסם ממש מהאתר שלכם, מרחק לחיצה קטנה מהחנות הוירטואלית.
- דיוור אלקטרוני / רשימת תפוצה / ניוז-לטר. זה הכל שמות לאותו הדבר. כאשר נעשה טוב, זה יכול להיות WIN-WIN אמיתי לעסק וללקוחות. יש כמה ניוזלטרים שאני עוקב אחריהם בתחומים שונים. מה שמשותף לכולם הוא שהם קצרים, קולחים ומחדשים לי בכל פעם. כאשר אני קורא ניוזלטר טוב, אני מרגיש שאני מקבל מידע עדכני מעסק שנמצא בחזית התעשיה שלו. אין דבר יותר מרשים מלקרא משהו בעיתון ולהזכר שזה הוזכר לפני כמה שבועות במייל שקראת.
- אינפוגרפיקה / קריקטורות / איורים. זו גם צורה של תוכן שיכולה לעזור מאד למיתוג. ישנן אינפוגרפיקות כל-כך טובות שאנשים לא רק מעבירים אחד לשני אלא אפילו מדפיסים ותולים במשרד.
- ספר דיגיטלי. כאן מדובר על תוכן שנותן ערך עצום ללקוח. ספר כזה דורש השקעה התחלתית של לכתוב ולערוך. היתרון העצום הוא שאותו ספר יתרום למיתוג של העסק שלכם בצורה מאד משמעותית ולאורך שנים.
- חדשות. יש עסקים שעוסקים בתחומים שונים ומשונים ומסוגלים לספק פיד חדשות בתחום מסוים. לדוגמא: מועדון גלישה שנותן עידכון שוטף על מצב הגלים או עסק לבניית אתרים שמספק מידע על עידכוני תוכנה.